Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en plichten
Rechten en plichten
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Vaste telefonie
Mobiele telefonie
internetaansluiting
Bundels
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2022
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2018: 25 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3095 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Mededeling van 13 december 2022 over de onderhandeling over interconnectieovereenkomsten
Publicaties › Mededeling -
22/12/2022
De eind-tot-eindconnectiviteit (dat wil zeggen de mogelijkheid voor elke gebruiker om andere gebruikers te bereiken en door hen bereikt te worden) is een essentieel principe van het reglementaire kader van de elektronische communicatie. Het verstrekken van diensten voor (vaste of mobiele) gespreksafgifte vormt een essentieel onderdeel om die eind-tot-eindconnectiviteit te waarborgen.
Vaste gespreksafgifte (FTR)
Pagina's
Deze markt betreft de afgifte van telefonische oproepen op het vaste telefoonnetwerk van de ene operator van klanten van andere operatoren.
Mobiele gespreksafgifte (MTR)
Pagina's
Deze markt betreft de afgifte van telefonische oproepen op het mobiele telefoonnetwerk van de ene operator van klanten van andere operatoren.
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende internationale prijzenstudie voor 2022
Publicaties › Persbericht -
21/12/2022
Uit de vergelijkende prijzenstudie die het BIPT vandaag op zijn website publiceert, blijkt dat België vooruitgang boekte inzake het bedrag dat minimaal moet worden neergeteld om te voorzien in mobiele telecombehoeften.
Mededeling van 14 december 2022 betreffende de vergelijkende studie van de prijzen voor telecommunicatiediensten in België en in de buurlanden [Tarieven van oktober 2022]
Publicaties › Mededeling -
21/12/2022
Mededeling van 14 december 2022 betreffende de vergelijkende studie van de prijzen voor telecommunicatiediensten in België en in de buurlanden [Tarieven van oktober 2022]
Besluit van 15 september 2022 inzake de onontvankelijkheid van het verzoek om geschillenbeslechting met het nummer 2022-001
Publicaties › Besluit -
20/12/2022
Dit besluit wordt genomen door het BIPT als instantie voor geschillenbeslechting, aangewezen bij artikel 4, van de wet van 17 januari 2003 betreffende de rechtsmiddelen en de geschillenbehandeling naar aanleiding van de wet van 17 januari 2003 met betrekking tot het statuut van de regulator van de Belgische post- en telecommunicatiesector.
Geschillen tussen operatoren
Pagina's
De operatoren die moeilijkheden ondervinden in hun betrekkingen met andere operatoren kunnen een beroep doen op een verzoeningsprocedure of een procedure van geschillenbeslechting.
In 2021 keert de rust weer voor de sector van de pakketten en expresdiensten na een recordjaar gekenmerkt door de pandemie
Publicaties › Persbericht -
19/12/2022
Het observatorium van de postactiviteiten in België, gebaseerd op de geaggregeerde gegevens verstrekt door de operatoren en jaarlijks gepubliceerd door het BIPT, maakt het mogelijk om zich een beeld te vormen van de ontwikkelingen binnen de postsector.
Mededeling van 19 december 2022 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor 2021
Publicaties › Mededeling -
19/12/2022
De indicatoren die in dit observatorium worden weergegeven hebben als doel de structuur van de markt voor alle belanghebbenden van de postsector weer te geven (afzenders, bestemmelingen, operatoren, diverse tussenpersonen, enz.).
Voorstel van koninklijk besluit van 1 december 2022 betreffende de private lokale breedbandradionetwerken en resultaten van de openbare raadpleging
Publicaties › Overige -
16/12/2022
Het ontwerp van koninklijk besluit heeft tot doel het BIPT de mogelijkheid te bieden om private lokale netwerken toe te staan die gebruikmaken van de 4G- of 5G-technologieën in de frequentieband 3800-4200 MHz.
Vorige pagina
1
2
3
4
5
6
7
(pagination.current)
8
9
10
Volgende pagina »
Naar boven