Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en plichten
Rechten en plichten
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Vaste telefonie
Mobiele telefonie
internetaansluiting
Bundels
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2022
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2018: 25 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3079 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Kosten en bijdragen
Pagina's
Elke operator is bijdragen verschuldigd aan het BIPT na zijn kennisgeving. Er bestaan twee soorten bijdragen: een eenmalige retributie bestemd om de kosten voor de kennisgeving te dekken en een jaarlijkse retributie bestemd om de kosten voor het dossierbeheer te dekken.
Besluit van 20 december 2022 inzake een mogelijke price squeeze betreffende het glasvezelaanbod van Proximus
Publicaties › Besluit -
28/12/2022
In 2021 heeft het BIPT, op portfolioniveau, onderzocht of de operatoren met een aanzienlijke marktmacht (Proximus, Telenet, Brutélé en VOO NV) tarieven hanteren die kunnen leiden tot een price squeeze (of margin squeeze). Er is sprake van een price squeeze of wurgprijzen wanneer de marge tussen alle relevante inkomsten en de groothandelskosten niet volstaat om eigen netwerkkosten en retailkosten te dekken, met inbegrip van een redelijke kapitaalopbrengst.
Controle - Divers
Pagina's
Controle - Divers
Raadpleging op verzoek van de minister van Telecommunicatie over een ontwerp van een koninklijk besluit houdende wijziging van het koninklijk besluit van 28 november 2021 betreffende radiotoegang in de frequentieband 3400-3800 MHz
Publicaties › Raadpleging -
27/12/2022
Het ontwerp van koninklijk besluit heeft tot doel het koninklijk besluit 3600 MHz te wijzigen zodat andere operatoren behalve Citymesh en Gridmax een bod kunnen uitbrengen op het frequentieblok 3410-3430 MHz.
Richtlijnen voor het programmeren van VHF-marifoon apparatuur
Publicaties › Mededeling -
23/12/2022
Deze mededeling moet de installateur en/of handelaar in staat stellen om de VHF-marifoons correct in te stellen voor gebruik na de implementatie van de VDES.
Besluit van 20 december 2022 inzake de radio-interfaces betreffende de intelligente vervoerssystemen (ITS)
Publicaties › Besluit -
23/12/2022
Intelligente vervoerssystemen (ITS) omvatten ITS voor wegverkeer en ITS voor stedelijke spoorwegen.
Nieuwe BIPT-kaart afficheert dekkingsgegevens van vaste telecomoperatoren op adresniveau
Publicaties › Persbericht -
23/12/2022
Nieuwe kaart afficheert dekkingsgegevens op adresniveau.
Onbetaalde factuur
Pagina's
Indien u uw factuur niet hebt betaald, moet de operator u verwittigen alvorens de diensten stop te zetten. Alvorens de dienst volledig stop te zetten moet de operator van een telefoondienst u zonder meerkost een beperkte dienst verstrekken. Om opnieuw een normale dienstverlening te krijgen kan de operator maximaal 30 euro, btw inbegrepen, vragen van u.
Mededeling van 13 december 2022 over de onderhandeling over interconnectieovereenkomsten
Publicaties › Mededeling -
22/12/2022
De eind-tot-eindconnectiviteit (dat wil zeggen de mogelijkheid voor elke gebruiker om andere gebruikers te bereiken en door hen bereikt te worden) is een essentieel principe van het reglementaire kader van de elektronische communicatie. Het verstrekken van diensten voor (vaste of mobiele) gespreksafgifte vormt een essentieel onderdeel om die eind-tot-eindconnectiviteit te waarborgen.
Vaste gespreksafgifte (FTR)
Pagina's
Deze markt betreft de afgifte van telefonische oproepen op het vaste telefoonnetwerk van de ene operator van klanten van andere operatoren.
Vorige pagina
1
2
3
(pagination.current)
4
5
6
Volgende pagina »
Naar boven