Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3477 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Verslag van de Raad van het BIPT met betrekking tot monitoring van de opgeheven universeledienstverplichtingen en verslag van de uitvoering van de universeledienstverlening op telecommunicatiegebied in 2013
Publicaties › Jaarverslag -
15/01/2015
Verslag van de Raad van het BIPT met betrekking tot monitoring van de opgeheven universele dienstverplichtingen en verslag van de uitvoering van de universeledienstverlening op telecommunicatiegebied in 2013
Mededeling van 4 november 2014 met betrekking tot de controle over de informatieverstrekking door operatoren aan personen met een handicap
Publicaties › Mededeling -
08/01/2015
Controle over de informatieverstrekking door operatoren aan personen met een handicap
Besluit van 15 december 2014 betreffende de toekenning van gebruiksrechten en de verdeling van het spectrum in de banden van 900 MHz en 1800 MHz
Publicaties › Besluit -
31/12/2014
Besluit van de Raad van het BIPT van 15 december 2014 betreffende de toekenning van gebruiksrechten en de verdeling van het spectrum in de banden van 900 MHz en 1800 MHz
Besluit van de Raad van het BIPT van 12 december 2014 met betrekking tot de controle van de verzendingstermijnen voor het jaar 2013 van de binnenlandse prioritaire stukpostbriefwisseling, de binnenlandse niet-prioritaire stukpostbriefwisseling, de binnenlandse aangetekende stukpostzendingen, de binnenlandse stukpost-postpakketten en de binnenkomende prioritaire grensoverschrijdende stukpostbrievenpost
Publicaties › Besluit -
30/12/2014
Dit besluit beoogt de toepassing van artikel 32 en artikel 34, 2°, van het koninklijk besluit betreffende de toepassing van titel IV van de wet van 21 maart 1991, namelijk de controle en de publicatie van de verzendingstermijnen van de volgende vijf diensten die deel uitmaken van het kleingebruikerspakket: - de binnenlandse prioritaire stukpostbriefwisseling; - de binnenlandse niet-prioritaire stukpostbriefwisseling; - de binnenlandse aangetekende stukpostzendingen; - de binnenlandse stukpost-postpakketten; - de binnenkomende prioritaire grensoverschrijdende stukpostbrievenpost.
Arrest van 3 december 2014 betreffende de vordering van Belgacom tegen de beslissing van de Conferentie van Regulatoren voor de elektronische-communicatiesector (CRC) van 1 juli 2011 met betrekking tot de analyse van de breedbandmarkten
Publicaties › Geschillen -
24/12/2014
Arrest van 3 december 2014 betreffende de vordering van Belgacom tegen de beslissing van de Conferentie van Regulatoren voor de elektronische-communicatiesector (CRC) van 1 juli 2011 met betrekking tot de analyse van de breedbandmarkten
De CRC neemt een vernieuwingsbesluit aan betreffende de analyse van de breedbandinternetmarkten
Publicaties › Persbericht -
23/12/2014
Brussel, 23 december 2014 – De CRC (Conferentie van Regulatoren voor de elektronische communicatiesector) heeft op 18 december 2014 een vernieuwingsbesluit aangenomen betreffende de analyse van de breedbandinternetmarkten met als doel aan de alternatieve operatoren toegang te bieden tot het vaste breedbandnetwerk van Belgacom. Een arrest van het hof van beroep te Brussel van 3 december 2014 vernietigde immers de eerdere CRC-beslissing en stuurde hierbij aan op een verdere motivering van de beslissing, wat werd verwezenlijkt in het besluit van deze 18 december.
Mededeling van de Raad van het BIPT van 23 december 2014 betreffende de controle van de aanbieders van postdiensten verricht door het BIPT in de jaren 2013 en 2014
Publicaties › Mededeling -
23/12/2014
Krachtens de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven is het BIPT belast met de jaarlijkse publicatie van een verslag over de acties die het heeft ondernomen om zich ervan te vergewissen dat de aanbieders van postdiensten hun verplichtingen vervullen. In 2014 heeft het BIPT de controles voortgezet die in 2013 waren gestart. In 2013 heeft het BIPT 45 nieuwe dossiers geopend in het kader van de controles. De gecontacteerde ondernemingen werden verzocht om schriftelijk een formulier in te vullen dat een vragenlijst omvat inzake de verplichtingen die de "postwetgever" oplegt aan de aanbieders van postdiensten. Twee dossiers waarvoor de betrokken ondernemingen nog niet in orde waren, zijn aandachtig gevolgd door het BIPT. Op deze 47 controles zijn elf ondernemingen verzocht om hun praktijken in overeenstemming te brengen met de postale reglementering. Uit de grondige analyse van de dossiers blijkt dat de maatschappijen die de postale reglementering overtreden, vaak een overtreding begaan van de bepalingen inzake klachtenbehandeling. De vastgestelde overtredingen vloeien vaak voort uit een gebrekkige kennis van de postale reglementering. Ter herinnering: ondernemingen die zich niet schikken naar de regelgeving kunnen formeel in gebreke worden gesteld conform artikel 21 van de wet van 17 januari 2003 met betrekking tot het statuut van de regulator van de Belgische post- en telecommunicatiesector.
Beslissing van de Conferentie van Regulatoren voor de elektronische-Communicatiesector (CRC) van 18 december 2014 houdende vernieuwing en correctie van de beslissing van de CRC van 1 juli 2011 betreffende de analyse van de breedbandmarkten
Publicaties › Besluit -
23/12/2014
Beslissing van de Conferentie van Regulatoren voor de elektronische-Communicatiesector (CRC) van 18 december 2014 houdende vernieuwing en correctie van de beslissing van de CRC van 1 juli 2011 betreffende de analyse van de breedbandmarkten
Advies van 23 december 2014 met betrekking tot het verbeteringsplan 2013 en het actieplan 2014 van bpost naar aanleiding van het klantentevredenheidsonderzoek 2013.
Publicaties › Advies -
23/12/2014
Op basis van de informatie waarover het beschikt, stelt het BIPT vast dat er metingen werden uitgevoerd door bpost om de tevredenheidsgraad van zijn klanten in 2013 te peilen, en verstrekt het een gunstig advies wat betreft de verwezenlijking van het verbeteringsplan 2013 en de maatregelen voor verbetering die het beoogt voor 2014. Op basis van de door bpost verstrekte gegevens stelt het BIPT vast dat het verbeteringsprogramma 2013 bemoedigende resultaten begint te oogsten inzake klantentevredenheid. De algemene klantentevredenheid is beduidend toegenomen ten opzichte van 2012 en gaat van 83% naar 86%. Het BIPT moedigt bpost aan om zijn inspanningen voort te zetten wat betreft de verbetering van de tevredenheidsindexcijfers die meer bepaald verband houden met de verzending van pakketten naar het buitenland door particulieren, de correcte bestelling door de postbode voor de ondernemingen, de naleving van de termijnen voor de ondernemingen en de correcte bestelling door de postbode voor de particulieren.
Mededeling van de Raad van het BIPT van 11 december 2014 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor de jaren 2010 tot 2013
Publicaties › Mededeling -
15/12/2014
De indicatoren die in dit observatorium worden weergegeven hebben als doel de structuur van de markt voor alle belanghebbenden van de postsector weer te geven (afzenders, bestemmelingen, operatoren, diverse tussenpersonen, enz.). Deze indicatoren bieden een inzicht in de markt vanuit de aanbodzijde, in de ontwikkeling van de activiteit van de universeledienstverlener en van zijn concurrenten, alsook in de resultaten van de postactiviteit in België in termen van dienstkwaliteit en innovatie voor de gebruikers van deze diensten.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
198
199
200
201
(pagination.current)
202
203
204
Volgende pagina »
Naar boven