Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3477 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Mededeling van de Raad van het BIPT van 21 oktober 2016 betreffende de controle van de aanbieders van postdiensten uitgevoerd door het BIPT in 2016
Publicaties › Mededeling -
24/10/2016
Krachtens de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven is het BIPT belast met de jaarlijkse publicatie van een verslag over de acties die het heeft ondernomen om zich ervan te vergewissen dat de aanbieders van postdiensten hun verplichtingen vervullen. Gelet op de geringe impact op de postale markt van de eventueel tijdens de controles vastgestelde inbreuken, heeft het BIPT evenwel besloten om geen systematische controle van de aanbieders van postdiensten meer uit te voeren, maar enkel nog wanneer het een klacht ontvangt. Het BIPT acht het immers onevenredig om middelen in te zetten voor de controles terwijl het geen meldingen krijgt van verzuim en de consumenten geen klachten hebben over de situatie. Er zijn voor het jaar 2015 geen klachten over verzuim of inbreuken op artikel 148bis, § 2, van de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven gemeld aan het BIPT en daarom heeft het in 2016 geen controles verricht.
Verzoekschrift van 3 STARSNET voor het hof van beroep van Brussel tot schorsing en vernietiging van het Besluit van 25 augustus 2016 betreffende de wholesaletarieven voor gespreksafgiftediensten op het openbare telefoonnetwerk, verzorgd op een vaste locatie
Publicaties › Geschillen -
19/10/2016
Verzoekschrift van 3 STARSNET voor het hof van beroep van Brussel tot schorsing en vernietiging van het Besluit van de Raad van het BIPT van 25 augustus 2016 betreffende de wholesaletarieven voor gespreksafgiftediensten op het openbare telefoonnetwerk, verzorgd op een vaste locatie
Raadpleging van 11 oktober 2016 betreffende de gebruiksvoorwaarden van IPV4/CGN
Publicaties › Raadpleging -
14/10/2016
Het eerste doel van deze raadpleging is om een nieuwe stand van zaken op te maken van de problematiek van de IPv4-IPv6-overgang. Op de tweede plaats en om een eventuele aanpassing van de in 2012 opgestelde gedragscode mogelijk te maken, moet het BIPT inlichtingen inwinnen over de voorraad beschikbare IPv4-adressen en de huidige voorwaarden van het gebruik van IPv4/CGN nagaan, dit alles om na te gaan of de gedragscode strookt met de realiteit en met de naleving ervan. Deze raadpleging zal helpen om ondersteuning te geven aan een verzoek van de vice-eersteminister en minister van Digitale Agenda, Telecom en Post gericht aan de FOD Economie om een enquête te houden over eventuele technische belemmeringen voor de uitrol van IPv6 op het mobiele internet. Antwoordtermijn: tot 15 november 2016. Aanspreekpunt: Philippe Faccinetto (tel. 02 226 87 04). Antwoordadres per e-mail: consultation.sg@bipt.be Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden met vermelding van de referentie “CONSULT-2016-D2 ” in het onderwerp. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is.
Het BIPT publiceert een kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten
Publicaties › Persbericht -
13/10/2016
Het BIPT publiceert een kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten.
Rainwat-akkoord
Publicaties › Internationaal kader -
11/10/2016
Rainwat-akkoord
Het BIPT vraagt dat bpost tegemoet komt aan de gebrekkige naleving van de verzendingstermijnen
Publicaties › Persbericht -
10/10/2016
Het BIPT vraagt dat bpost tegemoet komt aan de gebrekkige naleving van de verzendingstermijnen
Besluit van de Raad van het BIPT van 10 oktober 2016 met betrekking tot de controle van de verzendingstermijnen voor het jaar 2015
Publicaties › Besluit -
10/10/2016
Dit besluit beoogt de toepassing van artikel 32 en artikel 34, 2°, van het koninklijk besluit betreffende de toepassing van titel IV van de wet van 21 maart 1991, namelijk de controle en de publicatie van de verzendingstermijnen van de volgende vijf diensten die deel uitmaken van het kleingebruikerspakket: de binnenlandse prioritaire stukpostbriefwisseling; de binnenlandse niet-prioritaire stukpostbriefwisseling; de binnenlandse aangetekende stukpostzendingen; de binnenlandse stukpost-postpakketten; de binnenkomende prioritaire grensoverschrijdende stukpostbrievenpost.
Raadpleging op vraag van de Raad van het BIPT van 10 oktober 2016 betreffende de Belgische markt voor de levering van (post)pakketten in het kader van e-commerceactiviteiten.
Publicaties › Raadpleging -
10/10/2016
Antwoordtermijn: tot 10 november 2016. Aanspreekpunt: Sophie De Schrevel (tel. 02 226 89 56). Antwoordadres per e-mail: consultation.sg@bipt.be Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden met vermelding van de referentie “CONSULT-2016-D1 ” in het onderwerp. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is.
BEREC-richtsnoeren inzake de invoering van Europese netneutraliteitsregels door nationale regulatoren
Publicaties › Overige -
04/10/2016
Deze vertaling is een officieuze versie van het document van BEREC; de originele Engelse versie vormt de enige officiële versie.
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête betreffende de perceptie van de telecomconsument_2016
Publicaties › Persbericht -
31/08/2016
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête betreffende de perceptie van de telecomconsument
Vorige pagina
1
2
3
4
...
178
179
180
181
(pagination.current)
182
183
184
Volgende pagina »
Naar boven