Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3476 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Verslag van de Raad van het BIPT van 5 december 2016 met betrekking tot de controle op de verplichtingen inzake de vergunning van TBC-POST na drie jaar van activiteiten
Publicaties › Jaarverslag -
21/12/2016
De wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven verplicht het BIPT om jaarlijks een verslag te publiceren inzake de naleving van de verplichtingen opgelegd aan de houders van een postvergunning. Het BIPT heeft dus de naleving van de voorwaarden van zijn vergunning door TBC-Post na drie jaar activiteit gecontroleerd. Naar aanleiding van deze controle heeft het BIPT tekortkomingen vastgesteld die TBC-Post onmiddellijk heeft gecorrigeerd. Uit die controle blijkt dus dat TBC-POST de verplichtingen vervult waaraan de onderneming diende te beantwoorden na drie jaar van activiteiten.
Advies van 13 december 2016 met betrekking tot het bpost-investeringsproject ter verhoging van de kwaliteit van de prioritaire stukpost brievenpost
Publicaties › Advies -
14/12/2016
Het BIPT heeft, in zijn besluit van 10 oktober 2016 met betrekking tot de verzendingstermijnen voor het jaar 2015, vastgesteld dat bpost zijn wettelijke verplichtingen op het gebied van de verzendingstermijnen voor prioritaire stukpostbriefwisseling niet nakomt. Als gevolg heeft het BIPT bpost een correctiemaatregel opgelegd die op korte termijn tot een kwaliteitsverbetering moet leiden voor de categorie van de prioritaire stukpostbrievenpost. Dit investeringsproject is afgetoetst op doelstelling, impact op de kwaliteitsverbetering van de prioritaire stukpostbrievenpost, gedetailleerde planning en financiering. Het BIPT is van oordeel dat het investeringsproject voldoet aan de voorwaarden zoals bepaald in bovenstaand besluit. Het BIPT zal de daadwerkelijke uitvoering ervan volgen.
België behoudt veelal een gemiddelde prijsniveau ten opzichte van de buurlanden
Publicaties › Persbericht -
13/12/2016
België behoudt veelal een gemiddelde prijsniveau ten opzichte van de buurlanden.
Vergelijkende studie Prijsniveau Telecomproducten in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk [Tarieven van augustus 2016]
Publicaties › Studie -
13/12/2016
Het BIPT maakt de vijfde editie van zijn vergelijkende studie bekend van de prijzen van telecomproducten in België en onze buurlanden (Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk).
Advies van 30 november 2016 met betrekking tot het verbeteringsplan 2015 en het actieplan 2016 naar aanleiding van het klantentevredenheidsenquête 2015
Publicaties › Advies -
08/12/2016
Op basis van de informatie waarover het beschikt, stelt het BIPT vast dat er metingen werden uitgevoerd door bpost om de tevredenheidsgraad van zijn klanten in 2015 te peilen, en verstrekt het een gunstig advies wat betreft de verwezenlijking van het verbeteringsplan 2015 en de maatregelen voor verbetering die het beoogt voor 2016. De klantentevredenheid is toegenomen ten opzichte van 2014 en gaat van 86,5% naar 87,5%.
Raadpleging betreffende het gebruik van de frequentiebanden 870-876 MHz en 915-921 MHz
Publicaties › Raadpleging -
07/12/2016
Het doel van de raadpleging is om te peilen naar de belangstelling in België voor GSM-R en voor de korteafstandsapparatuur. Antwoordtermijn: tot 13 januari 2017 Werkwijze om te antwoorden: Aan: consultation.sg@bipt.be Onderwerp: «CONSULT-2016-D8 » Aanspreekpunt: Michael Vandroogenbroek, Eerste Ingenieur-adviseur (tel. 02 226 88 11)
Nota van het BIPT betreffende de wet van 1/09/2016 en het koninklijk besluit “voorafbetaalde kaarten” van 27/11/2016 bestemd voor de operatoren
Publicaties › Overige -
07/12/2016
Nota van het BIPT betreffende de wet van 1/09/2016 en het koninklijk besluit “voorafbetaalde kaarten” van 27/11/2016 bestemd voor de operatoren
Besluit van 29 november 2016 met betrekking tot radio-interfaces B27-01 tot B27-06 en E27-02
Publicaties › Besluit -
07/12/2016
Radio-interfaces B27-01 tot B27-06 en E27-02
Persbericht Postobservatorium BIPT 2015
Publicaties › Persbericht -
06/12/2016
De trends die de voorbije jaren werden ingeluid, zetten zich anno 2015 door op de Belgische postale markt: een daling van de brievenpost en een toename van pakketten en expressdiensten.
Mededeling van de Raad van het BIPT van 30 november 2016 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor 2015
Publicaties › Mededeling -
06/12/2016
De indicatoren die in dit observatorium worden weergegeven hebben als doel de structuur van de markt voor alle belanghebbenden van de postsector weer te geven (afzenders, bestemmelingen, operatoren, diverse tussenpersonen, enz.). Deze indicatoren bieden een inzicht in de markt vanuit de aanbodzijde, in de ontwikkeling van de activiteit van de universeledienstverlener en van zijn concurrenten, alsook in de resultaten van de postactiviteit in België in termen van dienstkwaliteit en innovatie voor de gebruikers van deze diensten.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
176
177
178
179
(pagination.current)
180
181
182
Volgende pagina »
Naar boven