Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3477 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Voorstel van het BIPT betreffende de vaststelling van de bitsnelheid van de functionele internettoegang en Advies van het BIPT van 13 januari 2014 betreffende het geografische element van de universele dienst
Publicaties › Advies -
25/04/2014
Het BIPT liet in 2012 een analyse uitvoeren van de universele dienst van de markt voor elektronische communicatie. Op basis van die analyse heeft het BIPT een voorstel geformuleerd op het vlak van de snelheid van de functionele internettoegang en een advies van de prijs- en kwaliteitsvereisten van de universele dienst. Het BIPT stelt voor de snelheid van de functionele internettoegang vast te leggen op ten minste 1 Mbit per seconde alle dagen van het jaar, op alle uren van de dag, behalve tijdens een maximumperiode van één uur per dag. Het voorstel is gebaseerd op de artikelen 70, § 1, 2°, c), van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie en 16, tweede lid, van de bijlage bij de wet. Het advies wordt gebaseerd op artikel 14, § 1, 1°, van de wet van 17 januari 2003 met betrekking tot het statuut van de regulator van de Belgische post- en telecommunicatiesector. Een openbare raadpleging werd georganiseerd van 4 december tot 20 december 2013.
FAQ van het BIPT over de verplichtingen van de operatoren inzake identificatie van de eindgebruikers van openbare elektronische-communicatiediensten
Publicaties › Overige -
17/04/2014
FAQ van het BIPT over de verplichtingen van de operatoren inzake identificatie van de eindgebruikers van openbare elektronische-communicatiediensten
Besluit van de Raad van het BIPT van 1 april 2014 tot vaststelling van de hypothesen waarin de operatoren aan het BIPT een veiligheidsincident moeten melden en van de nadere bepalingen van deze kennisgeving
Publicaties › Besluit -
11/04/2014
De wet van 10 juli 2012 houdende diverse bepalingen inzake elektronische communicatie heeft onder andere een artikel 114/1, § 2, ingevoerd in de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie (hierna de WEC). Dat artikel luidt als volgt (wij onderstrepen): "De ondernemingen die openbare elektronische-communicatienetwerken of openbare elektronische-communicatiediensten aanbieden, stellen het Instituut onverwijld in kennis van elke inbreuk op de veiligheid of elk verlies van integriteit die een belangrijke impact heeft op de exploitatie van netwerken of diensten. Na voorafgaande machtiging van de minister, preciseert het Instituut in welke hypothetische gevallen de inbreuk op de veiligheid of het verlies van integriteit een belangrijke impact heeft in de zin van dit lid." Dit besluit voert onder andere de laatste zin van de voormelde bepaling uit.
Besluit van de Raad van het BIPT van 28 januari 2014 tot het opleggen van een administratieve boete aan Schedom Dommel wegens het niet naleven van de artikelen 108, § 1, b), 3de en 5de onderdeel, 108, § 1, f), 108, § 2, 110, § 1 en 111/3, §§ 1 en 3 van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie
Publicaties › Besluit -
10/04/2014
In dit besluit legt het BIPT Schedom Dommel een boete op van 5.000 EUR omwille van de onwettige bepalingen in haar algemene voorwaarden. Deze onwettige bepalingen zijn o.m. het veelvuldig ontbreken van wettelijk voorgeschreven informatie, het negeren van wettelijke opzegmogelijkheden van consumenten, het hanteren van te lange tariefformules enz.
WACC 1. Rf, Cd, ERP, CRP, Rnot
Publicaties › Overige -
09/04/2014
WACC 1. Rf, Cd, ERP, CRP, Rnot
WACC 4. WACC Conclusion
Publicaties › Overige -
09/04/2014
WACC 4. WACC Conclusion
WACC 2. Profiles, Gearing, Notional discount, Rating
Publicaties › Overige -
09/04/2014
WACC 2. Profiles, Gearing, Notional discount, Rating
WACC 3. Equity, Debt Asset Beta, Lambda
Publicaties › Overige -
09/04/2014
WACC 3. Equity, Debt Asset Beta, Lambda
Ontwerpbesluit betreffende de kapitaalkosten voor de operatoren met een sterke machtspositie in België
Publicaties › Raadpleging -
09/04/2014
In dit ontwerpbesluit worden de WACC-waarden voor vaste en mobiele operatoren voorgelegd voor publieke consultatie.Werkwijze om reacties op dit document door te sturen Mail naar: consult05@bipt.be Referentie: consult-2014-E5 Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is.
Besluit van 1 april 2014 – BROBA en WBA Addendum “Specifications for P=5 service quality”
Dossier -
08/04/2014
Dit besluit heeft betrekking op een addendum bij de referentieaanbiedingen BROBA en WBA VDSL2 waarmee Belgacom de beschrijving van de karakteristieken van dienstkwaliteit P=5 vervolledigt.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
207
208
209
210
(pagination.current)
211
212
213
Volgende pagina »
Naar boven