Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Operatoren
Zoeken
search.button
Telecom
Operator zijn in België
Operator zijn in België
Basisinformatie
Zich aanmelden bij het BIPT
Kosten en bijdragen
Onderhandelen met SMP-operatoren
Rechten en plichten
Geschillen tussen operatoren
Telefoongidsen/ inlichtingendiensten
Glasvezeluitrol
Gereguleerde markten
Gereguleerde markten
Economische regulering
Bedrijfsconnectiviteit
Breedband en omroep
Overzicht breedband en televisie-omroep
Ontbundeling van het koperen aansluitnet
Ontbundeling van het glasvezelaansluitnet
Bitstreamtoegang
Kabelnetwerken
CRC
Vaste telefonie
Overzicht vaste telefonie
Vaste gespreksafgifte
Vaste-telefonietoegang
Nationale telefoondiensten
Internationale telefoondiensten
Gespreksopbouw (VAS, CS/CPS)
Doorgifte
Mobiele telefonie
Overzicht mobiele telefonie
Mobiele gespreksafgifte
Toegang tot en gespreksopbouw op mobiele netwerken
Internationale roaming
Mobiel - Divers
Controle van prijzen en kosten
Overzicht controle op de prijzen en kosten
WACC
Gescheiden boekhouding
Kostentoerekeningssysteem
Controle - Divers
Nummering
Nummering
Nummers krijgen en beheren
Nummeroverdraagbaarheid
Spectrum
Spectrum
Frequenties / Gebruiksrechten
Internationale akkoorden
Gebruiksrechten “mobiele banden”
Lopende/toekomstige toewijzingsprocedures
Voltooide toewijzingsprocedures
Overdracht of verhuur van gebruiksrechten
Algemene machtigingen voor radiospectrumgebruik
Frequentieplan
Operatornetwerken
Net met gedeelde middelen
Punt-tot-(multi)puntverbinding
Satellietgrondstations
Test en proef (R&D)
Dekking van de mobiele netwerken
Kwaliteit van de netwerken
Indoorontvangst
Gedeeld gebruik van sites
Veiligheid
Veiligheid
Praktische informatie
Beveiliging van de netwerken
Toegang tot de nooddiensten
Wettelijke onderschepping
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Transparantie
Opzegging van contracten
Easy Switch
Betaaldiensten
Netwerkneutraliteit
Roaming in de EER
Internationale communicatie
De universele dienst
Consumentenenquêtes
Aanleg van infrastructuur
Koninklijk besluit betreffende spoofing
Radioapparatuur
Radioapparatuur
Verplichtingen van de marktdeelnemers
Algemene houdersvergunningen
Mobielsignaalrepeaters
Storingen & Jammers
Interfacespecificaties
Interfacespecificaties
Landmobiel
Kortbereikapparatuur
Maritieme apparatuur
CB + PMR446 + Amateur
Straalverbindingsapparatuur
Omroep
Intelligente vervoerssystemen
Satellietgrondstations_
DECT-apparatuur
Professionele-droneafstandsbedieningen
Statistieken
Toepasselijke reglementering
Post
De sector en e-commerce
De sector en e-commerce
E-commerce
Observatorium
Observatorium
Evolutie van de inkomsten
Marktaandelen total postsector
Marktaandeel, segment van pakket- en expresszendingen (omzet)
Marktaandelen segment pakketten en express (volume)
Aandeel van de diverse segmenten
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Volume brievenpost per inwoner
Verdeling van de inkomsten - transactionele brievenpost
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Verdeling van de volumes - soorten post
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Evolutie pakket- en expressdiensten
Investeringen
Tewerkstelling
Prijs
prior standaardbrief < 50 g
Non-prior standaardbrief < 50 g
Pakket tot 2 kg
Kwaliteit
Percentage Prior-brieven afgegeven op D+1
Percentage non-prior-brieven afgegeven op D+1
Percentage aangetekende zendingen afgegeven op D+1
Percentage Prior-pakjes afgegeven op D+1
Postoperatoren en regulering
Postoperatoren en regulering
Postdienst en postzending
Informatieverplichtingen voor pakjesdiensten via BELparcel
Universele postdienst
Verkrijgen van een postvergunning
Verplichtingen van toepassing op alle aanbieders van postdiensten
Informatieverplichting aangaande duurzaamheidsindicatoren voor pakketbezorgdiensten
Toepasselijke regelgeving
Media
Mediaregulator
Zich melden
Besluiten
Wettelijke verplichtingen
Toepasselijke reglementering
Onlineplatforms
Digital Services Act
Digital Services Act
Digital Services Act
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Online terroristische inhoud
Online terroristische inhoud
Wat is de TCO-verordening?
Verplichtingen opgelegd aan alle dienstenaanbieders
Verplichtingen opgelegd aan de dienstenaanbieder die is "blootgesteld aan terroristische inhoud"
Belgische autoriteiten belast met de uitvoering van en het toezicht op de naleving van de TCO-verordening
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Toepasselijke reglementering
Nieuws
Raadplegingen
Besluiten
Mededelingen
Adviezen
Berichten en nieuws
Publicaties
Consumenten
FR
NL
DE
EN
Operatoren: 3192 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Verzoekschrift tot nietigverklaring en schorsing vanwege Proximus bij het hof van beroep van Brussel tegen het besluit van het BIPT tot goedkeuring en publicatie van bestek nr. 2016/APA/OTF "One Time Fees" en "Isla Repair"
Publicaties › Geschillen -
07/11/2016
Verzoekschrift tot nietigverklaring en schorsing vanwege Proximus bij het hof van beroep van Brussel tegen het besluit van het BIPT tot goedkeuring en publicatie van bestek nr. 2016/APA/OTF "One Time Fees" en "Isla Repair"
Het BIPT legt een boete op aan Scarlet voor gebrekkige communicatie bij tariefwijzigingen
Publicaties › Persbericht -
03/11/2016
Het BIPT legt een boete op aan Scarlet voor gebrekkige communicatie bij tariefwijzigingen
Besluit van de Raad van het BIPT van 28 september 2016 betreffende het opleggen van een administratieve boete aan Scarlet Belgium NV wegens het niet naleven van artikel 108, §2, van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie
Publicaties › Besluit -
03/11/2016
Op 1 december 2015 wijzigde Scarlet zijn tarieven. Sommige prijzen werden verlaagd, andere prijzen werden verhoogd en ook kortingen werden geschrapt. Scarlet kondigde dit enkel aan door op de tweede bladzijde van de facturen te spreken van een “vereenvoudiging” van de tarieven. Zodoende werden abonnees van Scarlet, overeenkomstig de telecomwet, niet behoorlijk geïnformeerd. Het BIPT legt om die reden Scarlet een boete van 15.000 euro op. Daarnaast wordt Scarlet bevolen aan de abonnees die ook in augustus 2016 geen nieuwe kennisgeving via de factuur hebben gekregen een nieuwe kennisgeving te doen in een ander formaat dan op factuur en daarbij, conform de telecomwet, een nieuw recht toe te kennen om het contract kosteloos te kunnen opzeggen.
Besluit van 10 december 2013 – Herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2
Dossier -
26/10/2016
Dit besluit betreft de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2. Het besluit heeft het voorwerp uitgemaakt van een addendum van 10 november 2015 en is ook herzien op 19 november 2015.
Besluit van 6 oktober 2016 met betrekking tot de intrekking van het besluit van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012)
Publicaties › Besluit -
26/10/2016
Besluit van de Raad van het BIPT van 6 oktober 2016 met betrekking tot de intrekking van het besluit van de Raad van het BIPT van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012)
Mededeling van de Raad van het BIPT van 24 oktober 2016 betreffende de resultaten van de studie naar elasticiteiten van postale producten binnen de Belgische postale markt
Publicaties › Mededeling -
26/10/2016
In opdracht van het BIPT heeft M.A.S. (Market Analysis & Synthesis) uit Leuven een elasticiteitenstudie uitgevoerd aangaande de vraag naar postale diensten middels een online enquête bij particulieren, zelfstandigen en kmo’s, en een schriftelijke bevraging bij grote ondernemingen en openbare diensten. Een grondige kennis over de marktelasticiteiten is belangrijk voor alle betrokken partijen op de Belgische postale markt. Deze studie laat toe tot de nodige inzichten te komen aangaande wijzigingen in prijs of bedelingsfrequentie. Deze info is voor het BIPT essentieel in het kader van het nagaan van de leefbaarheid van de universele dienst en onontbeerlijk voor de jaarlijkse verificatie van een eventuele nettokost van de universele dienstverlening
Mededeling van de Raad van het BIPT van 21 oktober 2016 betreffende de controle van de aanbieders van postdiensten uitgevoerd door het BIPT in 2016
Publicaties › Mededeling -
24/10/2016
Krachtens de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven is het BIPT belast met de jaarlijkse publicatie van een verslag over de acties die het heeft ondernomen om zich ervan te vergewissen dat de aanbieders van postdiensten hun verplichtingen vervullen. Gelet op de geringe impact op de postale markt van de eventueel tijdens de controles vastgestelde inbreuken, heeft het BIPT evenwel besloten om geen systematische controle van de aanbieders van postdiensten meer uit te voeren, maar enkel nog wanneer het een klacht ontvangt. Het BIPT acht het immers onevenredig om middelen in te zetten voor de controles terwijl het geen meldingen krijgt van verzuim en de consumenten geen klachten hebben over de situatie. Er zijn voor het jaar 2015 geen klachten over verzuim of inbreuken op artikel 148bis, § 2, van de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven gemeld aan het BIPT en daarom heeft het in 2016 geen controles verricht.
Verzoekschrift van 3 STARSNET voor het hof van beroep van Brussel tot schorsing en vernietiging van het Besluit van 25 augustus 2016 betreffende de wholesaletarieven voor gespreksafgiftediensten op het openbare telefoonnetwerk, verzorgd op een vaste locatie
Publicaties › Geschillen -
19/10/2016
Verzoekschrift van 3 STARSNET voor het hof van beroep van Brussel tot schorsing en vernietiging van het Besluit van de Raad van het BIPT van 25 augustus 2016 betreffende de wholesaletarieven voor gespreksafgiftediensten op het openbare telefoonnetwerk, verzorgd op een vaste locatie
Raadpleging van 11 oktober 2016 betreffende de gebruiksvoorwaarden van IPV4/CGN
Publicaties › Raadpleging -
14/10/2016
Het eerste doel van deze raadpleging is om een nieuwe stand van zaken op te maken van de problematiek van de IPv4-IPv6-overgang. Op de tweede plaats en om een eventuele aanpassing van de in 2012 opgestelde gedragscode mogelijk te maken, moet het BIPT inlichtingen inwinnen over de voorraad beschikbare IPv4-adressen en de huidige voorwaarden van het gebruik van IPv4/CGN nagaan, dit alles om na te gaan of de gedragscode strookt met de realiteit en met de naleving ervan. Deze raadpleging zal helpen om ondersteuning te geven aan een verzoek van de vice-eersteminister en minister van Digitale Agenda, Telecom en Post gericht aan de FOD Economie om een enquête te houden over eventuele technische belemmeringen voor de uitrol van IPv6 op het mobiele internet. Antwoordtermijn: tot 15 november 2016. Aanspreekpunt: Philippe Faccinetto (tel. 02 226 87 04). Antwoordadres per e-mail: consultation.sg@bipt.be Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden met vermelding van de referentie “CONSULT-2016-D2 ” in het onderwerp. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is.
Het BIPT publiceert een kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten
Publicaties › Persbericht -
13/10/2016
Het BIPT publiceert een kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
153
154
155
156
(pagination.current)
157
158
159
Volgende pagina »
Naar boven