Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3477 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Opmerkingen ontvangen door het BIPT in het kader van de openbare raadpleging betreffende het ontwerp van werkplan 2016
Publicaties › Werkplan -
30/12/2015
Opmerkingen ontvangen door het BIPT in het kader van de openbare raadpleging betreffende het ontwerp van werkplan 2016
Werkplan 2016
Publicaties › Werkplan -
30/12/2015
Werkplan 2016
Mededeling van de Raad van het BIPT van 22 december 2015 met betrekking tot de resultaten van de wereldradiocommunicatieconferentie WRC-'15
Publicaties › Mededeling -
24/12/2015
Van 2 tot 27 november 2015 vond de wereldradiocommunicatieconferentie (WRC-‘15) plaats te Genève. Een Belgische delegatie nam aan deze conferentie deel onder leiding van het BIPT. Deze mededeling bevat een samenvatting van de voornaamste resultaten voor België.
Particulieren en bedrijven staan open voor veranderingen in de klassieke universele postbedeling
Publicaties › Persbericht -
22/12/2015
Enquête bij particulieren, bedrijven en publieke overheden over de klassieke universele postbedeling
Mededeling van 8 december 2015 betreffende de uitvoering van een statistische enquête en analyse betreffende de voorkeuren, de behoeften en de betalingsbereidheid van de binnenlandse particuliere en professionele gebruikers van verrichtingen die onder de universele postdienst vallen
Publicaties › Mededeling -
22/12/2015
Om te garanderen dat het aanbod van de universele postdienst (UPD) optimaal aansluit op de vraag naar de postale diensten heeft het BIPT een onderzoek uitgeschreven naar de behoeften, voorkeuren en betalingsbereidheid van de gebruikers van de UPD. De methodologie van het onderzoek is gebaseerd op de RAND-studie ‘Study on Appropriate Methodologies to Better Measure Consumer Preferences for Postal Services’ van 2011. Na een algemene bevraging omtrent postdiensten, werden, via de conjoint analyse-methode, diverse scenario’s aangaande universele postale diensten voorgelegd aan de respondenten. Aan de hand hiervan zijn de voorkeuren, behoeften en betalingsbereidheid in kaart gebracht. Deze opdracht past in het kader van artikel 133, 1°, van de wet van 21 maart 1991.
Raadpleging georganiseerd door de Raad van het BIPT op verzoek van de Minister van Telecommunicatie met betrekking tot het ontwerp van koninklijk besluit betreffende het toekennen van gebruiksrechten voor het opzetten en exploiteren van zendinstallaties gelegen in de Belgische exclusieve economische zone in de Noordzee
Publicaties › Raadpleging -
22/12/2015
Antwoordtermijn: tot 22 januari 2016. Aanspreekpunt: Gino Ducheyne (tel. 02 226 88 18). Antwoordadres per e-mail: consultation.sg@bipt.be. Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden met vermelding van de referentie “Consult-2015-G3” in het onderwerp. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is.
Mededeling van de Raad van het BIPT van 15 december 2015 betreffende de controle van de aanbieders van postdiensten uitgevoerd door het BIPT in 2015
Publicaties › Mededeling -
17/12/2015
Krachtens de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven is het BIPT belast met de jaarlijkse publicatie van een verslag over de acties die het heeft ondernomen om zich ervan te vergewissen dat de aanbieders van postdiensten hun verplichtingen vervullen. Gelet op de geringe impact op de postale markt van de eventueel tijdens de controles vastgestelde inbreuken, heeft het BIPT evenwel besloten om geen systematische controle van de aanbieders van postdiensten meer uit te voeren, maar enkel nog wanneer het een klacht ontvangt. Het BIPT acht het immers onevenredig om middelen in te zetten voor de controles terwijl het geen meldingen krijgt van verzuim en de consumenten geen klachten hebben over de situatie. Er zijn voor het jaar 2014 geen klachten over verzuim of inbreuken op artikel 148bis, § 2, van de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven gemeld aan het BIPT en daarom heeft het in 2015 geen controles verricht.
Vergelijkende studie Prijsniveau Telecomproducten in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk [Tarieven van augustus 2015]
Publicaties › Enquête -
16/12/2015
Het BIPT maakt de vierde editie van zijn vergelijkende studie bekend van de prijzen van telecomproducten in België en onze buurlanden (Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk).
Verslag van de Raad van het BIPT van 4 december 2015 met betrekking tot de controle op de verplichtingen inzake de vergunning van TBC-POST na twee jaar
Publicaties › Jaarverslag -
15/12/2015
De wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven verplicht het BIPT om jaarlijks een verslag te publiceren inzake de naleving van de verplichtingen opgelegd aan de houders van een postvergunning. Het BIPT heeft dus de naleving van de voorwaarden van zijn vergunning door TBC-Post na twee jaar activiteit gecontroleerd. Naar aanleiding van deze controle heeft het BIPT tekortkomingen vastgesteld die TBC-Post onmiddellijk heeft gecorrigeerd. Uit die controle blijkt dus dat TBC-POST de verplichtingen vervult waaraan de onderneming diende te beantwoorden na twee jaar van activiteiten.
Ontwerpbesluit van de CRC betreffende de herziening van de wholesaletarieven voor de diensten voor toegang tot de kabelnetten
Publicaties › Overige -
14/12/2015
De CRC (Conferentie van Regulatoren voor de elektronische- Communicatiesector) heeft de tarieven herzien die Brutélé, Nethys (VOO), en Telenet mogen factureren aan de operatoren die breedband- en televisiediensten wensen aan te bieden via de kabel. De beslissingen van de CRC zullen worden genotificeerd aan de Europese Commissie, die een maand tijd heeft om ze te onderzoeken op de regelmatigheid ervan ten opzichte van het Europees recht. Na deze raadpleging zal de CRC de herziene tarieven definitief vastleggen.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
186
187
188
189
(pagination.current)
190
191
192
Volgende pagina »
Naar boven