Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Operatoren
Zoeken
search.button
Telecom
Operator zijn in België
Operator zijn in België
Basisinformatie
Zich aanmelden bij het BIPT
Kosten en bijdragen
Onderhandelen met SMP-operatoren
Rechten en plichten
Geschillen tussen operatoren
Telefoongidsen/ inlichtingendiensten
Glasvezeluitrol
Gereguleerde markten
Gereguleerde markten
Economische regulering
Bedrijfsconnectiviteit
Breedband en omroep
Overzicht breedband en televisie-omroep
Ontbundeling van het koperen aansluitnet
Ontbundeling van het glasvezelaansluitnet
Bitstreamtoegang
Kabelnetwerken
CRC
Vaste telefonie
Overzicht vaste telefonie
Vaste gespreksafgifte
Vaste-telefonietoegang
Nationale telefoondiensten
Internationale telefoondiensten
Gespreksopbouw (VAS, CS/CPS)
Doorgifte
Mobiele telefonie
Overzicht mobiele telefonie
Mobiele gespreksafgifte
Toegang tot en gespreksopbouw op mobiele netwerken
Internationale roaming
Mobiel - Divers
Controle van prijzen en kosten
Overzicht controle op de prijzen en kosten
WACC
Gescheiden boekhouding
Kostentoerekeningssysteem
Controle - Divers
Nummering
Nummering
Nummers krijgen en beheren
Nummeroverdraagbaarheid
Spectrum
Spectrum
Frequenties / Gebruiksrechten
Internationale akkoorden
Gebruiksrechten “mobiele banden”
Lopende/toekomstige toewijzingsprocedures
Voltooide toewijzingsprocedures
Overdracht of verhuur van gebruiksrechten
Algemene machtigingen voor radiospectrumgebruik
Frequentieplan
Operatornetwerken
Net met gedeelde middelen
Punt-tot-(multi)puntverbinding
Satellietgrondstations
Test en proef (R&D)
Dekking van de mobiele netwerken
Kwaliteit van de netwerken
Indoorontvangst
Gedeeld gebruik van sites
Veiligheid
Veiligheid
Praktische informatie
Beveiliging van de netwerken
Toegang tot de nooddiensten
Wettelijke onderschepping
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Transparantie
Opzegging van contracten
Easy Switch
Betaaldiensten
Netwerkneutraliteit
Roaming in de EER
Internationale communicatie
De universele dienst
Consumentenenquêtes
Aanleg van infrastructuur
Koninklijk besluit betreffende spoofing
Radioapparatuur
Radioapparatuur
Verplichtingen van de marktdeelnemers
Algemene houdersvergunningen
Mobielsignaalrepeaters
Storingen & Jammers
Interfacespecificaties
Interfacespecificaties
Landmobiel
Kortbereikapparatuur
Maritieme apparatuur
CB + PMR446 + Amateur
Straalverbindingsapparatuur
Omroep
Intelligente vervoerssystemen
Satellietgrondstations_
DECT-apparatuur
Professionele-droneafstandsbedieningen
Statistieken
Toepasselijke reglementering
Post
De sector en e-commerce
De sector en e-commerce
E-commerce
Observatorium
Observatorium
Evolutie van de inkomsten
Marktaandelen total postsector
Marktaandeel, segment van pakket- en expresszendingen (omzet)
Marktaandelen segment pakketten en express (volume)
Aandeel van de diverse segmenten
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Volume brievenpost per inwoner
Verdeling van de inkomsten - transactionele brievenpost
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Verdeling van de volumes - soorten post
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Evolutie pakket- en expressdiensten
Investeringen
Tewerkstelling
Prijs
prior standaardbrief < 50 g
Non-prior standaardbrief < 50 g
Pakket tot 2 kg
Kwaliteit
Percentage Prior-brieven afgegeven op D+1
Percentage non-prior-brieven afgegeven op D+1
Percentage aangetekende zendingen afgegeven op D+1
Percentage Prior-pakjes afgegeven op D+1
Postoperatoren en regulering
Postoperatoren en regulering
Postdienst en postzending
Informatieverplichtingen voor pakjesdiensten via BELparcel
Universele postdienst
Verkrijgen van een postvergunning
Verplichtingen van toepassing op alle aanbieders van postdiensten
Informatieverplichting aangaande duurzaamheidsindicatoren voor pakketbezorgdiensten
Toepasselijke regelgeving
Media
Mediaregulator
Zich melden
Besluiten
Wettelijke verplichtingen
Toepasselijke reglementering
Onlineplatforms
Digital Services Act
Digital Services Act
Digital Services Act
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Online terroristische inhoud
Online terroristische inhoud
Wat is de TCO-verordening?
Verplichtingen opgelegd aan alle dienstenaanbieders
Verplichtingen opgelegd aan de dienstenaanbieder die is "blootgesteld aan terroristische inhoud"
Belgische autoriteiten belast met de uitvoering van en het toezicht op de naleving van de TCO-verordening
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Toepasselijke reglementering
Nieuws
Raadplegingen
Besluiten
Mededelingen
Adviezen
Berichten en nieuws
Publicaties
Consumenten
FR
NL
DE
EN
Operatoren: 3192 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
WIK-studie « Review of the postal market three years after full market opening on 1 january 2011 »
Publicaties › Raadpleging -
03/03/2015
Sinds 1 januari 2011 is de Belgische postmarkt volledig opengesteld voor concurrentie. In november 2014 heeft het BIPT, dat een stand van zaken wilde opmaken na 3 jaar liberalisering van de post, aan een externe consultant, WIK-Consult GmbH, de opstelling van rapport toevertrouwd, dat tot doel heeft de marktsituatie te vergelijken voor en na de liberalisering, de impact van de openstelling voor concurrentie te evalueren en de eventuele resterende barrières te identificeren die op de Belgische postmarkt aanwezig zijn. Uitgaande van de economische analyse van de Belgische postmarkt over de periode van 2011 tot 2014, alsook van de analyse van het huidige regelgevingskader en via vergelijking van de Belgische resultaten met die van andere Europese landen, trekt WIK zo een reeks conclusies, waaruit ook aanbevelingen voortvloeien. De analyse van WIK, alsook de conclusies en aanbevelingen die eruit voortvloeien, staan in het bijgaande rapport getiteld "Review of the postal market three years after full market opening on 1 january 2011. Er moet worden opgemerkt dat de in deze studie geformuleerde adviezen en voorstellen enkel de auteurs ervan verbinden.
Besluit van 26 februari 2015 – WACC 2015
Dossier -
02/03/2015
Dit besluit stelt de gewogen gemiddelde kapitaalkosten (WACC) vast die worden gebruikt in de tariefbesluiten die het BIPT neemt vanaf 1 mei 2015.
WACC 2. Profile, Gearing, Notional discount, Rating
Publicaties › Besluit -
02/03/2015
WACC 2. Profile, Gearing, Notional discount, Rating
WACC 3. Equity, Debt Asset Beta, Lamba
Publicaties › Besluit -
02/03/2015
WACC 3. Equity, Debt Asset Beta, Lamba
WACC 4. WACC Conclusion
Publicaties › Besluit -
02/03/2015
WACC 4. WACC Conclusion
Mededeling van de Raad van het BIPT van 27 februari 2015 betreffende een oproep tot de kandidaten die gebruiksrechten wensen te verkrijgen voor de frequentiebanden 3410-3500/3510-3600 MHz
Publicaties › Mededeling -
02/03/2015
Mededeling van de Raad van het BIPT van 27 februari 2015 betreffende een oproep tot de kandidaten die gebruiksrechten wensen te verkrijgen voor de frequentiebanden 3410-3500/3510-3600 MHz
Besluit van 26 februari 2015 betreffende de kapitaalkosten voor de operatoren met een sterke machtspositie in België
Publicaties › Besluit -
02/03/2015
Dit besluit betreft de bepaling van de gewogen kapitaalkosten (WACC) die moeten worden gebruikt in de berekening van kostengebaseerde prijzen. De WACC-waarden zullen worden gebruikt in verscheidene ophanden zijnde tariefbesluiten, zoals in de referentieaanbiedingen van de historische operator Belgacom, die zullen volgen: • Bovendien zullen deze WACC ook worden gebruikt bij de berekening van de BRIO (interconnectie); BRUO (ontbundelde toegang); BROBA en WBA VDSL2 (bitstreamtoegang); BROTSoLL (huurlijnen). Bovendien zullen deze WACC ook worden gebruikt bij de berekening van de maximumtarieven voor vast- en mobielgespreksafgifte voor de aangewezen operatoren met een sterke machtspositie in de ophanden zijnde marktanalyses met betrekking tot de markten 1(2014) en 2(2014). Het ontwerpbesluit bevat ook een bijlage over nieuwe waarden van kostengebaseerde diensten. Meer bepaald wijzigt dit hoofdstuk de prijzen van: Ethernet-transport vast gedeelte: BROBA ADSL/ADSL2+/ReADSL met spraak; BROBA ADSL/ADSL2+/ReADSL zonder spraak; BROBA SDSL; WBA VDSL2 met spraak; WBA VDSL2 zonder spraak. Ethernet-transport variabel gedeelte: Shared VLAN & Dedicated VLAN; BROBA Shared VLAN & Dedicated VLAN; WBA VDSL2 Shared VLAN & Dedicated VLAN. Wholesale multicast: Monthly Multicast Recurring Fee per User Line; Monthly Shared TV Channel Recurring Fee; Monthly Ordered Dedicated Capacity Recurring Fee. Deze nieuwe tarieven voor Ethernet en multicast zullen ingaan vanaf 1 mei 2015.
WACC 1. Intro, Rf, Cd, ERP, CRP, Rnot
Publicaties › Besluit -
02/03/2015
WACC 1. Intro, Rf, Cd, ERP, CRP, Rnot
Ontwerp van besluit van de Raad van het BIPT betreffende het naast elkaar bestaan van de openbare mobiele netwerken en het GSM-R-netwerk in de 900 MHz-band_2015
Publicaties › Raadpleging -
25/02/2015
Het doel van dit besluit bestaat erin het naast elkaar bestaan te garanderen van het GSM-R-netwerk van Infrabel in de frequentiebanden 876,1-879,9/921,1-924,9 MHz enerzijds en de openbare mobiele netwerken in de frequentiebanden 880,1-914,9/925,1-959,9 MHz anderzijds. Antwoordtermijn: tot 27 maart 2015 Aanspreekpunt: Michaël Vandroogenbroek (02 226 88 11) Antwoordadres: consultation.sg@bipt.be Referentie : Consult-2015-A7
Arrest van het Hof van Justitie van de Europese Unie van 11 februari 2015
Publicaties › Geschillen -
17/02/2015
De door bpost aan zijn voornaamste directe klanten toegekende commerciële kortingen zijn niet-discriminerend tegenover postverwerkingsbedrijven.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
170
171
172
173
(pagination.current)
174
175
176
Volgende pagina »
Naar boven