• Kwaliteitsindicatoren

    Pagina's
    Welke soort klantendienst heb ik nodig? Waar vind ik relevante/nuttige informatie? Moet de verbinding altijd beschikbaar zijn? Pas op: de operatoren verbinden zich ertoe om hun beste inspanningen te leveren maar controleer de beloofde kwaliteit en kijk of jouw operator verbintenissen inzake opheffing van storingen aangaat.
  • Gebruikers met een handicap

    Pagina's
    Het is belangrijk dat personen met een handicap kunnen beschikken over elektronische communicatie-apparatuur die aangepast is aan hun specifieke noden. De GARI-databank bevat een overzicht van zowel mobiele apps als telefoontoestellen en tablets die elektronische communicatiediensten toegankelijker maken voor gebruikers met een handicap. De MMF-GARI-database wordt niet beheerd door het BIPT.
  • Oproepen & sms-diensten met toeslag

    Pagina's
    Voor bepaalde nummers voor telefoonoproepen of sms’en geldt een toeslag. U kunt aan uw operator vragen om de toegang tot deze nummers met toeslag gratis te blokkeren. In geval van problemen kunt u contact opnemen met uw operator; in geval van fraude kunt u een klacht indienen.
  • Internationaal bellen & sms'en

    Pagina's
    meta
  • Stoorzenders

    Pagina's
    Het gebruik en bezit van jammers (stoorzenders) door particulieren is niet toegestaan in België.
  • Prepaid kaarten

    Pagina's
    De gebruikers van bestaande of toekomstige prepaid kaarten waarmee mobiele elektronische-communicatiediensten kunnen worden gebruikt (telefoneren, op het internet gaan, sms’en versturen, enz.) moeten geïdentificeerd worden. Het gaat hier om een van de antiterreurmaatregelen die de regering heeft vastgesteld. Je kunt je identificeren op het ogenblik van de aankoop van de prepaid kaart (bijvoorbeeld in een verkooppunt) of later (bijvoorbeeld als je de prepaid kaart koopt in een verkooppunt dat niet de mogelijkheid heeft om je te identificeren). In dat geval moet je je later identificeren via de website van de operator. Jouw operator zal je inlichten over de identificatiemethode(s) die hij aanbiedt.
  • Gezondheid / Milieu

    Pagina's
    De controle van de norm voor zendmasten valt uitsluitend onder de bevoegdheid van de gewesten; elke gewest heeft een administratie aangewezen om deze controle uit te voeren.
  • Noodnummers en nooddiensten

    Pagina's
    De telecomoperator moet u gratis laten bellen en faxen naar de noodnummers 100, 101 en 112. Hij moet ook ervoor zorgen dat uw plaats vanwaar u belt wordt doorgegeven aan de hulpdiensten. Indien u de internetlijn gebruikt om te bellen via nomadische diensten (een telefoonnummer dat u overal ter wereld kunt gebruiken) of diensten zoals Skype, hebt u niet altijd toegang tot nummers voor nooddiensten zoals 100, 101 of 112. Ga na hoe dat zit bij uw dienstenaanbieder.
  • Postale punten

    Pagina's
    Hoe kan ik de dichtstbijzijnde brievenbus vinden en het laatste uur van lichting?
  • Netwerk van bpost

    Pagina's
    Het kantorennetwerk van bpost bestaat uit een uitgebreid netwerk van postale-servicepunten, waaronder: postkantoren posthaltes: posthaltes zijn contactpunten waar minstens het basisassortiment aangeboden wordt door postpersoneel tijdens een beperkt aantal uren. PostPunten
Naar boven