Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3475 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Transparantie
Pagina's
De Belgische wetgeving legt aan de elektronische-communicatieoperatoren een aantal verplichtingen op inzake transparantie (in de contracten, de facturen, de informatie in verband met de tariefplannen, en met de invoering van een mechanisme, aangeboden door de operatoren, bedoeld om de klanten in staat te stellen de kosten van de elektronische-communicatiediensten te controleren).
De economische regulering van de telecomsector
Pagina's
Het BIPT waakt erover een daadwerkelijke en duurzame concurrentie te bevorderen ten voordele van de gebruikers van de telecommunicatiesector. Met het oog hierop analyseert het regelmatig de markten, waarbij het de graad van concurrentie beoordeeld op bepaalde markten om te bepalen of ze voldoende concurrentie kennen. Het BIPT onderzoekt bijvoorbeeld het gedrag van gebruikers en providers, de marktaandelen, de prijzen en de technologische ontwikkelingen.
Praktische informatie
Pagina's
De betrokken operatoren en overheden kunnen de wachtdienst van de dienst “Netwerkbeveiliging” van het BIPT alle dagen van de week en op alle uren van de dag contacteren. De contactgegevens van deze wachtdienst zijn aan hen meegedeeld en zijn ook beschikbaar op de beveiligde website van de dienst “Netwerkbeveiliging”.
Arrest van het Marktenhof van 9 oktober 2019 tot vastlegging van de conclusies inzake het akkoord van afstand van elk verzoek om maatregelen alvorens recht te doen of opschorting zoals geformuleerd in de verzoekschriften van BASF Antwerpen ingediend tegen de brieven van het BIPT van 27/06/2019 betreffende zijn verlies van statuut van operator en de toekenning van een vergunning van categorie 1
Publicaties › Geschillen -
15/10/2019
Arrest van het Marktenhof van 9 oktober 2019 tot vastlegging van de conclusies inzake het akkoord van afstand van elk verzoek om maatregelen alvorens recht te doen of opschorting zoals geformuleerd in de verzoekschriften van Total Raffinaderij Antwerpen ingediend tegen de brieven van het BIPT van 27/06/2019 betreffende zijn verlies van statuut van operator en de toekenning van een vergunning van categorie 1
Publicaties › Geschillen -
15/10/2019
Arrest van het Marktenhof van 9 oktober 2019
Advies van de Raad voor de Mededinging van 15 oktober 2019 (markt 4/14)
Publicaties › Overige -
15/10/2019
Advies van de Raad voor de Mededinging van 15 oktober 2019 (markt 4/14)
Arrest van 2 oktober 2019 met betrekking tot de vordering tegen het besluit van de Raad van het BIPT van 30 mei 2016 tot het opleggen van een administratieve boete aan Skype Communications wegens de niet-naleving van artikel 9, § 1 van de wet van 13 juni 2005
Publicaties › Geschillen -
14/10/2019
Arrest van 2 oktober 2019 met betrekking tot de vordering tegen het besluit van de Raad van het BIPT van 30 mei 2016 tot het opleggen van een administratieve boete aan Skype Communications wegens de niet-naleving van artikel 9, § 1 van de wet van 13 juni 2005
Press release regarding the 2nd ERGP Stakeholder Forum in Brussels on 18 September
Publicaties › Persbericht -
04/10/2019
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2019)
Publicaties › Enquête -
02/10/2019
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2019)
Jaarlijkse BIPT Consumentenenquête onderstreept de groei van OTT’s
Publicaties › Persbericht -
02/10/2019
Consumenten enquête van het BIPT
Vorige pagina
1
2
3
4
...
130
131
132
133
(pagination.current)
134
135
136
Volgende pagina »
Naar boven