Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Operatoren
Zoeken
search.button
Telecom
Operator zijn in België
Operator zijn in België
Basisinformatie
Zich aanmelden bij het BIPT
Kosten en bijdragen
Onderhandelen met SMP-operatoren
Rechten en plichten
Geschillen tussen operatoren
Telefoongidsen/ inlichtingendiensten
Glasvezeluitrol
Gereguleerde markten
Gereguleerde markten
Economische regulering
Bedrijfsconnectiviteit
Breedband en omroep
Overzicht breedband en televisie-omroep
Ontbundeling van het koperen aansluitnet
Ontbundeling van het glasvezelaansluitnet
Bitstreamtoegang
Kabelnetwerken
CRC
Vaste telefonie
Overzicht vaste telefonie
Vaste gespreksafgifte
Vaste-telefonietoegang
Nationale telefoondiensten
Internationale telefoondiensten
Gespreksopbouw (VAS, CS/CPS)
Doorgifte
Mobiele telefonie
Overzicht mobiele telefonie
Mobiele gespreksafgifte
Toegang tot en gespreksopbouw op mobiele netwerken
Internationale roaming
Mobiel - Divers
Controle van prijzen en kosten
Overzicht controle op de prijzen en kosten
WACC
Gescheiden boekhouding
Kostentoerekeningssysteem
Controle - Divers
Nummering
Nummering
Nummers krijgen en beheren
Nummeroverdraagbaarheid
Spectrum
Spectrum
Frequenties / Gebruiksrechten
Internationale akkoorden
Gebruiksrechten “mobiele banden”
Lopende/toekomstige toewijzingsprocedures
Voltooide toewijzingsprocedures
Overdracht of verhuur van gebruiksrechten
Algemene machtigingen voor radiospectrumgebruik
Frequentieplan
Operatornetwerken
Net met gedeelde middelen
Punt-tot-(multi)puntverbinding
Satellietgrondstations
Test en proef (R&D)
Dekking van de mobiele netwerken
Kwaliteit van de netwerken
Indoorontvangst
Gedeeld gebruik van sites
Veiligheid
Veiligheid
Praktische informatie
Beveiliging van de netwerken
Toegang tot de nooddiensten
Wettelijke onderschepping
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Transparantie
Opzegging van contracten
Easy Switch
Betaaldiensten
Netwerkneutraliteit
Roaming in de EER
Internationale communicatie
De universele dienst
Consumentenenquêtes
Aanleg van infrastructuur
Koninklijk besluit betreffende spoofing
Radioapparatuur
Radioapparatuur
Verplichtingen van de marktdeelnemers
Algemene houdersvergunningen
Mobielsignaalrepeaters
Storingen & Jammers
Interfacespecificaties
Interfacespecificaties
Landmobiel
Kortbereikapparatuur
Maritieme apparatuur
CB + PMR446 + Amateur
Straalverbindingsapparatuur
Omroep
Intelligente vervoerssystemen
Satellietgrondstations_
DECT-apparatuur
Professionele-droneafstandsbedieningen
Statistieken
Toepasselijke reglementering
Post
De sector en e-commerce
De sector en e-commerce
E-commerce
Observatorium
Observatorium
Evolutie van de inkomsten
Marktaandelen total postsector
Marktaandeel, segment van pakket- en expresszendingen (omzet)
Marktaandelen segment pakketten en express (volume)
Aandeel van de diverse segmenten
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Volume brievenpost per inwoner
Verdeling van de inkomsten - transactionele brievenpost
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Verdeling van de volumes - soorten post
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Evolutie pakket- en expressdiensten
Investeringen
Tewerkstelling
Prijs
prior standaardbrief < 50 g
Non-prior standaardbrief < 50 g
Pakket tot 2 kg
Kwaliteit
Percentage Prior-brieven afgegeven op D+1
Percentage non-prior-brieven afgegeven op D+1
Percentage aangetekende zendingen afgegeven op D+1
Percentage Prior-pakjes afgegeven op D+1
Postoperatoren en regulering
Postoperatoren en regulering
Postdienst en postzending
Informatieverplichtingen voor pakjesdiensten via BELparcel
Universele postdienst
Verkrijgen van een postvergunning
Verplichtingen van toepassing op alle aanbieders van postdiensten
Informatieverplichting aangaande duurzaamheidsindicatoren voor pakketbezorgdiensten
Toepasselijke regelgeving
Media
Mediaregulator
Zich melden
Besluiten
Wettelijke verplichtingen
Toepasselijke reglementering
Onlineplatforms
Digital Services Act
Digital Services Act
Digital Services Act
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Online terroristische inhoud
Online terroristische inhoud
Wat is de TCO-verordening?
Verplichtingen opgelegd aan alle dienstenaanbieders
Verplichtingen opgelegd aan de dienstenaanbieder die is "blootgesteld aan terroristische inhoud"
Belgische autoriteiten belast met de uitvoering van en het toezicht op de naleving van de TCO-verordening
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Toepasselijke reglementering
Nieuws
Raadplegingen
Besluiten
Mededelingen
Adviezen
Berichten en nieuws
Publicaties
Consumenten
FR
NL
DE
EN
Operatoren: 3192 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Raadpleging van de Raad van het BIPT van 14 januari 2014 in verband met het hamsteren van spectrum
Publicaties › Raadpleging -
17/01/2014
Antwoordtermijn: tot 21 februri 2014 Aanspreekpunt: Gino Ducheyne, Eerste ingenieur-adviseur, tel. 02 226 88 18 Antwoordadres per e-mail: consult07@bipt.be Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden met vermelding van de referentie “consult-2014-D7” in het onderwerp (raadpleging in verband met het hamsteren van spectrum) Alle antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden naar het opgegeven adres. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is. Er wordt gevraagd gebruik te maken van het “Formulier dat als voorpagina dient te worden gebruikt bij het antwoord op een door het BIPT georganiseerde openbare raadpleging".
Raadpleging door de Raad van het BIPT van 17 januari 2014 betreffende het ontwerp van strategisch plan 2014-2016
Publicaties › Raadpleging -
17/01/2014
Antwoordtermijn: tot 31 januari 2014. Wijze om te antwoorden: consult06@bipt.be (betreft: Consult-2014-D6). Aanspreekpunt: Dirk Appelmans, adviseur (02 226 87 67). Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is. Indien het antwoord vertrouwelijke elementen bevat, moet het worden vergezeld van een niet-vertrouwelijke versie van het antwoord.
Raadpleging van de Raad van het BIPT van 16 januari 2014 betreffende de evolutie van het tariefvergelijkingsprogramma
Publicaties › Raadpleging -
16/01/2014
Het BIPT organiseert een raadpleging waarbij we bemerkingen en suggesties van de sector (consumenten en operatoren) willen verzamelen over de toekomstige ontwikkelingen van de tariefsimulator www.bestetarief.be en de mogelijke verbetering ervan. Gelieve ons uw reactie te bezorgen voor 15 februari 2014.
Raadpleging georganiseerd door de Raad van het BIPT op verzoek van de Minister van Economie met betrekking tot het ontwerp van koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 7 maart 1995 betreffende het opzetten en exploiteren van GSM-mobilofonienetten en van het koninklijk besluit van 24 oktober 1997 betreffende het opzetten en de exploitatie van DCS-1800-mobilofonienetten
Publicaties › Raadpleging -
08/01/2014
Antwoordtermijn: tot 22 januari 2014 - Aanspreekpunt: An Van Hemelrijck, Eerste adviseur (02 226 87 03) - Antwoordadres per e-mail: consult04@bipt.be - Antwoorden dienen elektronisch te worden verzonden met vermelding van de referentie “consult-2013-D4” in het onderwerp. Op het document moet duidelijk worden aangegeven wat vertrouwelijk is. De antwoorden worden enkel per e-mail verwacht op het aangegeven adres. Er wordt gevraagd om het "Formulier dat als voorpagina dient te worden gebruikt bij het antwoord op een door het BIPT georganiseerde openbare raadpleging " te gebruiken.
Arrest van het Hof van Cassatie van 3 januari 2014 betreffende de voorziening van Contactsat tegen het arrest van het hof van beroep van Brussel van 28 januari 2010.
Publicaties › Geschillen -
03/01/2014
Arrest van het Hof van Cassatie van 3 januari 2014 betreffende de voorziening van Contactsat tegen het arrest van het hof van beroep van Brussel van 28 januari 2010.
Arrest van het Hof van Cassatie van 3 januari 2014 betreffende de voorziening van Tecteo (voordien ALE) tegen het arrest van het hof van beroep van Luik van 11 december 2009.
Publicaties › Geschillen -
03/01/2014
Arrest van het Hof van Cassatie van 3 januari 2014 betreffende de voorziening van Tecteo (voordien ALE) tegen het arrest van het hof van beroep van Luik van 11 december 2009.
Advies van 24 december 2013 met betrekking tot het verbeteringsplan 2012 en het actieplan 2013 naar aanleiding van het klantentevredenheidsonderzoek 2012
Publicaties › Advies -
26/12/2013
Op basis van de informatie waarover het beschikt, stelt het BIPT vast dat er metingen werden uitgevoerd door bpost om de tevredenheidsgraad van zijn klanten in 2012 te peilen, en verstrekt het een gunstig advies wat betreft de verwezenlijking van het verbeteringsplan 2012 en de maatregelen voor verbetering die het beoogt voor 2013. Het BIPT stelt vast dat het verbeteringsprogramma 2012 bemoedigende resultaten begint te oogsten inzake klantentevredenheid. De klantentevredenheid is beduidend toegenomen ten opzichte van 2011 en gaat van 77% naar 82,5%. Het BIPT moedigt bpost aan om zijn inspanningen voort te zetten wat betreft de verbetering van de tevredenheidsindexcijfers die meer bepaald verband houden met het gemak om aangetekende zendingen te ontvangen, de wachttijden in de postkantoren of de dienst in geval van verlies of beschadiging van zendingen.
Advies van 28 februari 2013 met betrekking tot het verbeteringsplan 2011 en het actieplan naar aanleiding van het klantentevredenheidsonderzoek 2011
Publicaties › Advies -
26/12/2013
Dit document omvat het advies van het BIPT met betrekking tot het verslag van bpost over het verbeteringsprogramma 2011 dat de onderneming op stapel heeft gezet alsook betreffende het actieplan 2012 ter verbetering van de klantentevredenheid. Het BIPT stelt vast dat het verbeteringsprogramma 2011 niet het gewenste effect heeft gehad aangezien de algemene tevredenheid in 2011 is afgenomen van 80,5% naar 77% en dit voor de derde maal op rij. Op basis van de resultaten blijkt duidelijk dat de in 2011 ondernomen acties geen positieve impact hebben gehad op de tevredenheid van de consumenten en dit zowel voor de particulieren als de bedrijven. Bijgevolg is het absoluut noodzakelijk dat bpost luistert naar zijn klanten en zijn dienstverlening aanpast naargelang van hun behoeften. Het actieplan 2012 bevat concrete initiatieven en maatregelen om de klantentevredenheid te verhogen.
Herziening van de breedband- en omroepmarkten - Kwalitatieve vragenlijst
Publicaties › Enquête -
18/12/2013
Herziening van de breedband- en omroepmarkten - Kwalitatieve vragenlijst
Besluit van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012) [Incl. Remapping-project]
Publicaties › Besluit -
18/12/2013
Besluit van de Raad van het BIPT van 10 december 2013 betreffende de herziening van de referentieaanbiedingen BRUO, BROBA en WBA VDSL2 (BRxx 2012) [Incl. Remapping-project]
Vorige pagina
1
2
3
4
...
185
186
187
188
(pagination.current)
189
190
191
Volgende pagina »
Naar boven