Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Operatoren
Zoeken
search.button
Telecom
Operator zijn in België
Operator zijn in België
Basisinformatie
Zich aanmelden bij het BIPT
Kosten en bijdragen
Onderhandelen met SMP-operatoren
Rechten en plichten
Geschillen tussen operatoren
Telefoongidsen/ inlichtingendiensten
Glasvezeluitrol
Gereguleerde markten
Gereguleerde markten
Economische regulering
Bedrijfsconnectiviteit
Breedband en omroep
Overzicht breedband en televisie-omroep
Ontbundeling van het koperen aansluitnet
Ontbundeling van het glasvezelaansluitnet
Bitstreamtoegang
Kabelnetwerken
CRC
Vaste telefonie
Overzicht vaste telefonie
Vaste gespreksafgifte
Vaste-telefonietoegang
Nationale telefoondiensten
Internationale telefoondiensten
Gespreksopbouw (VAS, CS/CPS)
Doorgifte
Mobiele telefonie
Overzicht mobiele telefonie
Mobiele gespreksafgifte
Toegang tot en gespreksopbouw op mobiele netwerken
Internationale roaming
Mobiel - Divers
Controle van prijzen en kosten
Overzicht controle op de prijzen en kosten
WACC
Gescheiden boekhouding
Kostentoerekeningssysteem
Controle - Divers
Nummering
Nummering
Nummers krijgen en beheren
Nummeroverdraagbaarheid
Spectrum
Spectrum
Frequenties / Gebruiksrechten
Internationale akkoorden
Gebruiksrechten “mobiele banden”
Lopende/toekomstige toewijzingsprocedures
Voltooide toewijzingsprocedures
Overdracht of verhuur van gebruiksrechten
Algemene machtigingen voor radiospectrumgebruik
Frequentieplan
Operatornetwerken
Net met gedeelde middelen
Punt-tot-(multi)puntverbinding
Satellietgrondstations
Test en proef (R&D)
Dekking van de mobiele netwerken
Kwaliteit van de netwerken
Indoorontvangst
Gedeeld gebruik van sites
Veiligheid
Veiligheid
Praktische informatie
Beveiliging van de netwerken
Toegang tot de nooddiensten
Verstrekking van elektronisch bewijsmateriaal
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Transparantie
Opzegging van contracten
Easy Switch
Betaaldiensten
Netwerkneutraliteit
Roaming in de EER
Internationale communicatie
De universele dienst
Consumentenenquêtes
“Prijzen”-studies
Aanleg van infrastructuur
Koninklijk besluit betreffende spoofing
Radioapparatuur
Radioapparatuur
Verplichtingen van de marktdeelnemers
Algemene houdersvergunningen
Mobielsignaalrepeaters
Storingen & Jammers
Interfacespecificaties
Interfacespecificaties
Landmobiel
Kortbereikapparatuur
Maritieme apparatuur
CB + PMR446 + Amateur
Straalverbindingsapparatuur
Omroep
Intelligente vervoerssystemen
Satellietgrondstations_
DECT-apparatuur
Professionele-droneafstandsbedieningen
Statistieken
Toepasselijke reglementering
Toepasselijke reglementering
Nationaal kader
Europees kader
Post
De sector en e-commerce
De sector en e-commerce
E-commerce
Observatorium
Observatorium
Evolutie van de inkomsten
Marktaandelen total postsector
Marktaandeel, segment van pakket- en expresszendingen (omzet)
Marktaandelen segment pakketten en express (volume)
Aandeel van de diverse segmenten
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Volume brievenpost per inwoner
Verdeling van de inkomsten - transactionele brievenpost
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Verdeling van de volumes - soorten post
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2010
Evolutie pakket- en expressdiensten
Investeringen
Tewerkstelling
Prijs
Prioritaire standaardbrief < 50 g
Non-prior standaardbrief < 50 g
Pakket tot 2 kg
Kwaliteit
Percentage Prior-brieven afgegeven op D+1
Percentage non-prior-brieven afgegeven op D+3
Percentage aangetekende zendingen afgegeven op D+1
Percentage Prior-pakjes afgegeven op D+1
Postoperatoren en regulering
Postoperatoren en regulering
Postdienst en postzending
Informatieverplichtingen voor pakjesdiensten via BELparcel
Universele postdienst
Verkrijgen van een postvergunning
Verplichtingen van toepassing op alle aanbieders van postdiensten
Informatieverplichting aangaande duurzaamheidsindicatoren voor pakketbezorgdiensten
Toepasselijke regelgeving
Media
Mediaregulator
Zich melden
Besluiten
Wettelijke verplichtingen
Toepasselijke reglementering
Digitaal
Digital Services Act
Digital Services Act
Digital Services Act
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers
Erkende onderzoekers
Buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsorganen
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
AI-verordening
AI-verordening
AI: definitie en doelstellingen
Classificatie van AI-systemen
AI-systemen met een hoog risico: vereisten
Toepassing van de AI-verordening
IA nuttige informatiebronnen voor de sector
De Dataverordening (Data Act)
De Dataverordening (Data Act)
De Data Act
Kernbepalingen van de Data Act
Specifieke aandacht voor kmo's (mkb’s)
Toepassing van de Data Act Verordening
Online terroristische inhoud
Online terroristische inhoud
Wat is de TCO-verordening?
Verplichtingen opgelegd aan alle dienstenaanbieders
Verplichtingen opgelegd aan de dienstenaanbieder die is "blootgesteld aan terroristische inhoud"
Belgische autoriteiten belast met de uitvoering van en het toezicht op de naleving van de TCO-verordening
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Aan het BIPT te verstrekken informatie
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Toepasselijke reglementering
Nieuws
Raadplegingen
Besluiten
Mededelingen
Adviezen
Berichten en nieuws
Publicaties
Consumenten
FR
NL
DE
EN
Operatoren: 3287 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Procedure voor toewijzing van beschikbare gebruiksrechten voor de 900 MHz- en 1800 MHz-band - Informatiememorandum
Publicaties › Overige -
12/06/2014
Dit memorandum biedt losse informatie aan kandidaten die wensen deel te nemen aan de procedure van toewijzing van gebruiksrechten die beschikbaar zijn voor de 900 MHz- en de 1800 MHz-band. Het dient louter ter informatie. De bestaande regelgeving is bindend en heeft voorrang op het memorandum.
Bevordering van de mobiele breedbandpenetratie in België
Publicaties › Overige -
11/06/2014
Het BIPT liet in deze studie onderzoeken hoe de mobiele breedbandpenetratie in België bevorderd kan worden. Deze studie bouwt voort op een eerdere studie uit 2010 over het mobiel datagebruik in België. Door toenemende concurrentie en prijsdalingen is de marktsituatie inmiddels sterk geëvolueerd. Een aantal vragen blijven in die context zeer actueel: hoe positioneert de Belgische breedbandpenetratie zich thans in Europa? Welke factoren kunnen de huidige positionering verklaren? Welke knelpunten blijven alsnog overeind? En vooral: welke aanbevelingen en actiepunten kunnen hieruit worden afgeleid?
Raadpleging door de Raad van het BIPT van 27 mei 2014 betreffende de ontwerpmededeling van het BIPT met betrekking tot de problematiek van de identificatie van de aanbieder van postdiensten die de verzending heeft behandeld
Publicaties › Raadpleging -
04/06/2014
De Postwet (artikel 148bis, § 2, van de wet van 21 maart 1991) legt de aanbieders van postdiensten de verplichting op "om personen belast met de verdeling van de geadresseerde postzendingen identificeerbaar te maken voor de bevolking en ervoor te zorgen dat de postzendingen, met uitzondering van de kranten, een herkenningsteken dragen aan de hand waarvan de aanbieder van de dienst die deze zending heeft behandeld, kan worden bepaald". Volgens het wettelijke voorschrift zou elke aanbieder van postdiensten die betrokken is in het proces van vervoer van de post dus op de post een herkenningsteken moeten aanbrengen waarmee hij geïdentificeerd kan worden. Deze verplichting tot markering kan echter de operationele processen ingewikkelder maken en dus extra kosten teweegbrengen. Het BIPT wenst het advies in te winnen van de verschillende partijen (operatoren, consumentenverenigingen, enz.) die met deze kwestie van markering te maken hebben. De antwoorden op deze raadpleging worden ingewacht tot vier weken na deze publicatie, dus uiterlijk woensdag 2 juli 2014.
Raadpleging op vraag van de Raad van het BIPT van 23 mei 2014 met betrekking tot zijn ontwerp van mededeling betreffende de verplichting tot melding aan het BIPT als operator
Publicaties › Raadpleging -
28/05/2014
Het doel van deze mededeling bestaat erin het begrip "operator" uit te leggen, alsook de veronderstellingen waarin een persoon zich bij het BIPT moet melden als operator. Deze mededeling is niet volledig en zal nog evolueren naargelang van de concrete gevallen waarmee het BIPT te maken krijgt, de feedback vanwege de belanghebbenden en de noodzaak om sommige begrippen uit te diepen. Deze mededeling gaat uit van de toepasselijke principes. Dit sluit niet uit dat het BIPT in sommige specifieke gevallen nog besluiten ad hoc kan nemen. Antwoordtermijn: tot 30 juni 2014. Werkwijze om te antwoorden: via e-mail consult09@bipt.be (onderwerp: « Consult-2014-E9»). Aanspreekpunt: Philippe Appeldoorn, 1ste Ingenieur Adviseur (02 226 88 51).
Besluit van 20 mei 2014 – Administratieve boete aan Belgacom wegens niet-naleving van de transparantieverplichting in het referentieaanbod WBA VDSL2
Dossier -
26/05/2014
In dit besluit wordt vastgesteld dat Belgacom de transparantieverplichting die erop rust krachtens diverse besluiten betreffende de markten voor breedbandtoegang, niet heeft nageleefd. Bijgevolg wordt aan Belgacom een administratieve boete opgelegd.
Het BIPT legt een boete van 403.000 EUR op aan Belgacom
Publicaties › Persbericht -
26/05/2014
Technische specificaties uit een van de referentieaanbiedingen van Belgacom voor bedrijfsklanten stemden niet overeen met de vastgestelde realiteit op het terrein
Besluit van 20 mei 2014 betreffende het opleggen van een administratieve boete aan Belgacom wegens niet-naleving van de transparantieverplichting in het referentieaanbod WBA VDSL2
Publicaties › Besluit -
26/05/2014
Met dit besluit stelt het BIPT vast dat er in hoofde van Belgacom een inbreuk bestaat op de transparantieverplichting die eraan wordt opgelegd door de marktanalyse van 10 januari 2008 met betrekking tot markt voor breedbandtoegang, zoals gecorrigeerd door het vernieuwingsbesluit van 2 september 2009 en de CRC-beslissing van 1 juli 2011 betreffende de analyse van de breedbandmarkten, en legt het eraan een boete op.
Advies van de Raad voor de Mededinging van 26 mei 2014 (markten 3/03 en 5/03)
Publicaties › Overige -
26/05/2014
Advies van de Raad voor de Mededinging van 26 mei 2014 (markten 3/03 en 5/03)
Mededeling van de Raad van het BIPT van 14 mei 2014 betreffende de aanvraag van Telenet NV voor de hertoewijzing van het volledige 09 332-nummerblok van Belgacom NV aan Telenet NV van 9 december 2013
Publicaties › Mededeling -
23/05/2014
Mededeling van de Raad van het BIPT van 14 mei 2014 betreffende de aanvraag van Telenet NV voor de hertoewijzing van het volledige 09 332-nummerblok van Belgacom NV aan Telenet NV van 9 december 2013
Mededeling van 21 mei 2014 betreffende de controle van de berekening van de nettokosten van de universele postdienst in België
Publicaties › Mededeling -
22/05/2014
Omwille van de transparantie jegens de marktspelers, heeft het BIPT besloten om de aanpak toe te lichten die zal worden gevolgd in de veronderstelling dat het Instituut de door de universeledienstverlener uitgevoerde berekening van de nettokosten van de universele dienst zou moeten controleren en daarover een mededeling publiceren. Om de nettokosten van de universele dienst te bepalen, moet een vergelijking worden gemaakt tussen de postoperator met en zonder de universeledienstverplichting, wat inhoudt dat de kosten- en inkomstenverschillen in scenario's met en zonder universeledienstverplichting bekend moeten zijn. Via deze benadering kunnen de nettokosten worden bepaald die de levering van de universele dienst voor de operator vertegenwoordigt.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
189
190
191
192
(pagination.current)
193
194
195
Volgende pagina»
Naar boven