Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3476 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Richtlijnen voor het programmeren van VHF-marifoon apparatuur
Publicaties › Mededeling -
23/12/2022
Deze mededeling moet de installateur en/of handelaar in staat stellen om de VHF-marifoons correct in te stellen voor gebruik na de implementatie van de VDES.
Besluit van 20 december 2022 inzake de radio-interfaces betreffende de intelligente vervoerssystemen (ITS)
Publicaties › Besluit -
23/12/2022
Intelligente vervoerssystemen (ITS) omvatten ITS voor wegverkeer en ITS voor stedelijke spoorwegen.
Nieuwe BIPT-kaart afficheert dekkingsgegevens van vaste telecomoperatoren op adresniveau
Publicaties › Persbericht -
23/12/2022
Nieuwe kaart afficheert dekkingsgegevens op adresniveau.
Onbetaalde factuur
Pagina's
Indien u uw factuur niet hebt betaald, moet de operator u verwittigen alvorens de diensten stop te zetten. Alvorens de dienst volledig stop te zetten moet de operator van een telefoondienst u zonder meerkost een beperkte dienst verstrekken. Om opnieuw een normale dienstverlening te krijgen kan de operator maximaal 30 euro, btw inbegrepen, vragen van u.
Mededeling van 13 december 2022 over de onderhandeling over interconnectieovereenkomsten
Publicaties › Mededeling -
22/12/2022
De eind-tot-eindconnectiviteit (dat wil zeggen de mogelijkheid voor elke gebruiker om andere gebruikers te bereiken en door hen bereikt te worden) is een essentieel principe van het reglementaire kader van de elektronische communicatie. Het verstrekken van diensten voor (vaste of mobiele) gespreksafgifte vormt een essentieel onderdeel om die eind-tot-eindconnectiviteit te waarborgen.
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende internationale prijzenstudie voor 2022
Publicaties › Persbericht -
21/12/2022
Uit de vergelijkende prijzenstudie die het BIPT vandaag op zijn website publiceert, blijkt dat België vooruitgang boekte inzake het bedrag dat minimaal moet worden neergeteld om te voorzien in mobiele telecombehoeften.
Mededeling van 14 december 2022 betreffende de vergelijkende studie van de prijzen voor telecommunicatiediensten in België en in de buurlanden [Tarieven van oktober 2022]
Publicaties › Mededeling -
21/12/2022
Mededeling van 14 december 2022 betreffende de vergelijkende studie van de prijzen voor telecommunicatiediensten in België en in de buurlanden [Tarieven van oktober 2022]
Besluit van 15 september 2022 inzake de onontvankelijkheid van het verzoek om geschillenbeslechting met het nummer 2022-001
Publicaties › Besluit -
20/12/2022
Dit besluit wordt genomen door het BIPT als instantie voor geschillenbeslechting, aangewezen bij artikel 4, van de wet van 17 januari 2003 betreffende de rechtsmiddelen en de geschillenbehandeling naar aanleiding van de wet van 17 januari 2003 met betrekking tot het statuut van de regulator van de Belgische post- en telecommunicatiesector.
Geschillen tussen operatoren
Pagina's
De operatoren die moeilijkheden ondervinden in hun betrekkingen met andere operatoren kunnen een beroep doen op een verzoeningsprocedure of een procedure van geschillenbeslechting.
In 2021 keert de rust weer voor de sector van de pakketten en expresdiensten na een recordjaar gekenmerkt door de pandemie
Publicaties › Persbericht -
19/12/2022
Het observatorium van de postactiviteiten in België, gebaseerd op de geaggregeerde gegevens verstrekt door de operatoren en jaarlijks gepubliceerd door het BIPT, maakt het mogelijk om zich een beeld te vormen van de ontwikkelingen binnen de postsector.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
53
54
55
56
(pagination.current)
57
58
59
Volgende pagina »
Naar boven