Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 3475 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
BIPT stelt een voorlopige oplossing voor die de introductie van 5G mogelijk moet maken en de continuïteit van de 2G en 3G rechten moet verzekeren
Publicaties › Persbericht -
31/01/2020
Om een initiële ontplooiing van 5G in België mogelijk te maken en de continuïteit van de dienstverlening voor de bestaande vergunningshouders voor 2G en 3G te verzekeren stelt het BIPT verschillende oplossingen voor
WACC
Pagina's
De gewogen gemiddelde kapitaalkosten (WACC) weerspiegelen de kosten voor een onderneming om zich te financieren, deels bij haar aandeelhouders (eigen vermogen) en deels bij derden (schulden). Deze kosten worden gebruikt om de gereguleerde prijzen van de operatoren met een sterke machtspositie te bepalen.
Gescheiden boekhouding
Pagina's
De verplichting tot gescheiden boekhouding houdt in dat een verticaal geïntegreerde onderneming een resultatenrekening per markt dient aan te leggen, zodat kan worden nagegaan dat er geen sprake is van discriminatie of onrechtmatige kruissubsidiëring.
Mobiel - Divers
Pagina's
Buiten het specifieke kader van de marktanalyses, behandelt het BIPT gericht andere kwesties in verband met mobiele-telecommunicatiediensten. Enkele voorbeelden daarvan zijn een impactstudie met betrekking tot de toetreding van een vierde mobiele operator in België, of nog het opleggen van voorlopige maatregelen in geval van een geschil tussen operatoren.
Toepasselijke reglementering - Elektronische communicatie
Pagina's
Toepasselijke reglementering - Elektronische communicatie
Internationale telefoondiensten
Pagina's
Deze markten betreffen de retailverkoop van internationale vaste telefoniediensten voor een particuliere en niet-particuliere clientèle.
Internationale roaming
Pagina's
Sinds 15 juni 2017 mogen de telecommunicatieoperatoren niet langer roamingkosten aanrekenen aan gebruikers die zich verplaatsen binnen de landen van de Europese Unie, boven op de nationale tarieven.
Vaste-telefonietoegang
Pagina's
Deze markt betreft de retailverkoop van de toegang tot het vaste telefoonnetwerk voor de particuliere en niet-particuliere clientèle.
Nationale telefoondiensten
Pagina's
Deze markt betreft de retailverkoop van nationale vaste telefoniediensten voor een particuliere en niet-particuliere clientèle.
Gespreksopbouw (VAS, CS/CPS)
Pagina's
Deze markt betreft de gespreksopbouw in het vaste openbare telefoonnetwerk. Gespreksopbouw is een dienst die, voor een operator, bestaat in de transmissie van gesprekken vanaf zijn eindklant tot aan het netwerk van een andere operator. Gespreksopbouw wordt enerzijds gebruikt voor de selectie/preselectie van een operator (CS/CPS) en anderzijds voor de oproepen naar niet-geografische nummers (bijvoorbeeld een 0900 nummer).
Vorige pagina
1
2
3
4
...
119
120
121
122
(pagination.current)
123
124
125
Volgende pagina »
Naar boven