Dit besluit heeft als doel operatoren die vaste en mobiele elektronische-communicatiediensten aanbieden, de verplichting op te leggen bepaalde kwaliteitsindicatoren te publiceren op hun eigen website.

Het BIPT heeft negen kwaliteitsindicatoren geselecteerd die volgens zijn oordeel bijzonder nuttig en pertinent zijn. De beoogde indicatoren hebben betrekking op de volgende domeinen:

  • tijd voor indienststelling,
  • defecten en storingen,
  • prestaties van de klantendienst,
  • klachten over facturen,
  • dekkingsgraad van de mobiele netwerken.


Op basis van de indicatoren die door de operatoren gemeten zijn, zal het BIPT een kwaliteitsbarometer online zetten waarmee de verschillende aspecten die met kwaliteit te maken hebben, makkelijk vergeleken kunnen worden. De barometer zal online komen op 1 juli 2016.

Newsletter

Als u e-mailwaarschuwingen wenst te krijgen, geef dan uw e-mailadres en uw interesse(s) op.

Het BIPT verwerkt deze twee of drie persoonlijke gegevens (e-mailadres (eventueel uw naam en voornaam) en interesses) om u deze berichten te bezorgen; indien u zich op een dag uitschrijft, zullen uw gegevens niet langer verwerkt worden en zullen ze worden gewist. Meer weten over de cookies of over de bescherming van uw persoonsgegevens.

U zult uw inschrijving moeten bevestigen. U zult te allen tijde zich kunnen uitschrijven of uw profiel kunnen aanpassen via de link om uit te schrijven of door ons te contacteren via het adres webmaster@bipt.be.

Geef dan uw e-mailadres en uw interesse(s) op:

Naar boven