Uit het door het BIPT gepubliceerde jaarlijks statistisch verslag van de elektronische communicatiesector blijkt voor 2018 een hoge investeringsgraad.

Hoewel de prijsstijging voor communicatiediensten in 2018 voor het tweede jaar op een rij gedaald is, blijven we achterlopen ten opzichte van de daling in de meeste andere Europese landen. Het gebruik van vaste telefonie en SMS blijft steeds verder dalen en bedraagt nog maar een derde van het gebruik van mobiele telefonie.

In 2018 bleef het gebruik van internet verder stijgen tot maandelijks 114 gigabytes per vaste breedbandlijn en tot bijna 2  gigabyte per mobiele gebruiker.

Voor TV tenslotte wordt steeds vaker content bekeken via het internet, doch er werd alsnog geen impact op het aantal TV-aansluitingen vastgesteld.

Newsletter

Als u e-mailwaarschuwingen wenst te krijgen, geef dan uw e-mailadres en uw interesse(s) op.

Het BIPT verwerkt deze twee of drie persoonlijke gegevens (e-mailadres (eventueel uw naam en voornaam) en interesses) om u deze berichten te bezorgen; indien u zich op een dag uitschrijft, zullen uw gegevens niet langer verwerkt worden en zullen ze worden gewist.

U zult uw inschrijving moeten bevestigen. U zult te allen tijde zich kunnen uitschrijven of uw profiel kunnen aanpassen via de link om uit te schrijven of door ons te contacteren via het adres webmaster@bipt.be.