Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en plichten
Rechten en plichten
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2023 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 320 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Het BIPT legt operator Sewan een boete van € 85.000 op
Publicaties › Persbericht -
30/05/2022
Het BIPT verwijt Sewan Belgium dat het de vereiste identificatievelden in het register niet correct heeft ingevuld, wat onzekerheid creëert bij consumenten die informatie zoeken over de betaalnummers van Sewan.
Verzoekschrift van 22 april 2022 tegen het besluit van het BIPT van 24 februari 2022 (Werken Telenet)
Publicaties › Geschillen -
16/05/2022
De verzoekende partij vraagt de nietigverklaring van het besluit van het BIPT van 24 februari 2022 betreffende de plaats en wijze van uitvoering van werken aan het netwerk van Telenet.
Het BIPT brengt in kaart hoe het gesteld is met de glasvezeluitrol in ons land
Publicaties › Persbericht -
16/05/2022
Op de kaart die het BIPT vandaag publiceert, kan iedereen raadplegen waar er glasvezel beschikbaar is (of op korte termijn zal zijn) en welke operatoren over dat netwerk hun diensten aanbieden.
BIPT publiceert studie die buitenlandse 5G-toepassingen in kaart brengt
Publicaties › Persbericht -
04/05/2022
Teneinde de Belgische bedrijven te inspireren en om er voor te zorgen dat de nakende uitrol van 5G ook samengaat met een snelle adoptie van deze nieuwe technologie, publiceert het BIPT een studie die mogelijks inspirerende 5G-toepassingen uit het buitenland in kaart brengt. Uit het grote aantal bestaande buitenlandse voorbeelden werden er 113 praktijkgevallen van verschillende types geselecteerd als zijnde het relevantst binnen de Belgische context.
De Kansspelcommissie en het BIPT sluiten een overeenkomst om illegale onlinekansspelen en -weddenschappen beter te bestrijden
Publicaties › Persbericht -
29/03/2022
Om een veilige en gecontroleerde gokomgeving te waarborgen, zijn de twee regulatoren overeengekomen om samen te werken aan de problematiek van illegale kansspel- en goksites die online actief zijn zonder exploitatievergunning en die de Belgische spelers geen bescherming bieden.
Nieuwe mobiele operator licht de optie voor gereserveerd spectrum
Publicaties › Persbericht -
29/03/2022
Door het lichten van de optie voor gereserveerd spectrum heeft een nieuwe mobiele operator voldoende spectrum om de mobiele markt te betreden.
Vijf mobiele operatoren ontvankelijk verklaard voor de radiospectrum veiling
Publicaties › Persbericht -
22/03/2022
Vijf mobiele operatoren werden ontvankelijk verklaard door het BIPT voor de veiling van het toekomstig radiospectrum.
Meer duidelijkheid over onbeperkt surfen
Publicaties › Persbericht -
23/02/2022
Het BIPT publiceert richtsnoeren om duidelijkheid te scheppen over het gebruik van de term “onbeperkt internet”.
Het BIPT en het Centrum voor Cybersecurity België waarschuwen voor een plaag van frauduleuze telefoonoproepen
Publicaties › Persbericht -
16/02/2022
Sinds eind vorige week werden in ons land 100.000’en frauduleuze telefonische oproepen gedetecteerd. Achter oproepen van legitieme Belgische telefoonnummers blijken andere meestal buitenlandse nummers schuil te gaan, waarbij deze bellers proberen om frauduleus persoonlijke gegevens te verkrijgen van de opgeroepenen.
Het BIPT publiceert zijn vergelijkende studie van de prijzen op nationaal niveau voor 2021
Publicaties › Persbericht -
15/02/2022
Elk jaar wordt vastgesteld dat in België de prijzen voor telecommunicatiediensten over het algemeen vrij hoog zijn in vergelijking met de buurlanden. Uit de nieuwe vergelijkende BIPT-studie van de prijzen op nationaal niveau blijkt echter dat consumenten aanzienlijk kunnen besparen door beter hun gewenste diensten af te bakenen en door regelmatig de op de markt beschikbare telecomaanbiedingen te vergelijken om de concurrentie volop te laten spelen.
Vorige pagina
1
2
3
4
5
6
7
(pagination.current)
8
9
10
Volgende pagina »
Naar boven