Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 118 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Mededeling van 3 maart 2023 betreffende het tijdelijke gebruik van het korte sms-nummer 1212 ter ondersteuning van de humanitaire hulp aan Syrië en Turkije
Publicaties › Mededeling -
03/03/2023
Op 1 maart 2023 heeft het BIPT vanwege Telenet Group NV een verzoek ontvangen om het nummer 1212 te gebruiken om per SMS giften te kunnen maken met als doel geld in te zamelen ten voordele van het Consortium 12-12.
Werkplan 2023
Publicaties › Werkplan -
08/02/2023
In het jaarlijkse werkplan worden de strategische doelstellingen uit het Strategisch Plan vertaald naar operationele doelstellingen met behulp van fiches die per strategische as de strategische doelstelling invulling geven.
Raadpleging over een ontwerp van koninklijk besluit tot uitvoering van artikel 121/1, § 2, tweede lid, van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, inzake het behoud tot toegang tot een e-mailadres bij het veranderen van operator
Publicaties › Raadpleging -
01/02/2023
Raadpleging op verzoek van de minister van Telecommunicatie over een ontwerp van koninklijk besluit tot uitvoering van artikel 121/1, § 2, tweede lid, van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, inzake het behoud tot toegang tot een e-mailadres bij het veranderen van operator
Mededeling met betrekking tot de monitoring van de universele dienst op telecommunicatiegebied 2022
Publicaties › Mededeling -
02/01/2023
Conform artikel 103 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, oefent het BIPT controle uit op de universeledienstverlening en legt het een jaarverslag voor aan de minister betreffende eventuele aanpassingen aan de universeledienstverplichtingen.
Richtlijnen voor het programmeren van VHF-marifoon apparatuur
Publicaties › Mededeling -
23/12/2022
Deze mededeling moet de installateur en/of handelaar in staat stellen om de VHF-marifoons correct in te stellen voor gebruik na de implementatie van de VDES.
Mededeling van 19 december 2022 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor 2021
Publicaties › Mededeling -
19/12/2022
De indicatoren die in dit observatorium worden weergegeven hebben als doel de structuur van de markt voor alle belanghebbenden van de postsector weer te geven (afzenders, bestemmelingen, operatoren, diverse tussenpersonen, enz.).
Raadpleging betreffende het ontwerp van werkplan 2023
Publicaties › Raadpleging -
15/12/2022
Raadpleging betreffende het ontwerp van werkplan 2023
Besluit van 22 november 2022 betreffende de analyse van de tariefverhogingen van bpost voor de enkelstuktarieven voor het jaar 2023
Publicaties › Besluit -
01/12/2022
Deze controle wordt verricht overeenkomstig artikel 18 van de wet van 26 januari 2018.
Mededeling van 17 november 2022 over de studie betreffende datacenters en aanbieders van digitale inhoud in België
Publicaties › Mededeling -
17/11/2022
Het BIPT heeft een studie laten uitvoeren over datacenters en aanbieders van digitale inhoud in België. Deze analyseert de commerciële ontwikkelingen op de markt en inventariseert de diensten die er aangeboden worden. Daarnaast werd ook gekeken hoe er wordt omgegaan met veiligheid en duurzaamheid.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [tarieven gehanteerd in Q3 2022]
Publicaties › Mededeling -
08/11/2022
Dankzij een tariefvergelijking wordt duidelijk welke diensten het beste overeenstemmen met de werkelijke behoeften van de consumenten.
Vorige pagina
1
2
3
4
(pagination.current)
5
6
7
Volgende pagina »
Naar boven