Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 294 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Marktenhof legt zaak Skype voor aan Europees Hof
Publicaties › Persbericht -
02/03/2018
Is Skype een telecomoperator, zoals door het BIPT werd vastgesteld?
Europese groep van postregulatoren onder het voorzitterschap van de Belgische postregulator BIPT in 2018
Publicaties › Persbericht -
19/01/2018
In 2018 gaat ERGP onder het voorzitterschap van de Belgische regulator BIPT opereren.
BIPT legt Lycamobile boete op wegens het niet naleven van de roaming-regels
Publicaties › Persbericht -
04/12/2017
Administratieve boete opgelegd voor Lycamobile wegens het overtreden van de roamingregels
Het BIPT legt een boete op van 25.000 euro aan SFR en een boete van 10.000 euro aan Orange
Publicaties › Persbericht -
10/11/2017
Boete
Het brusselse Hof van Beroep vernietigt de besluiten van de CRC betreffende de wholesaletarieven voor de diensten voor toegang tot de kabelnetten
Publicaties › Persbericht -
27/10/2017
Het brusselse Hof van Beroep vernietigt de besluiten van de CRC betreffende de wholesaletarieven voor de diensten voor toegang tot de kabelnetten
Draadloze “DECT 6.0”-telefoons verstoren de mobiele-telefonieoperatoren
Publicaties › Persbericht -
16/10/2017
Het BIPT waarschuwt voor onwettige draadloze “DECT 6.0”- telefoons, die storingen op de netwerken van de mobiele operatoren veroorzaken.
Het BIPT werkt zijn kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten bij
Publicaties › Persbericht -
04/10/2017
Het BIPT heeft zijn kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten bijgewerkt. De barometer, die sedert eind 2016 online beschikbaar is, omvat acht indicatoren in verband met de operationele dienstkwaliteit van de operatoren. Door deze resultaten te publiceren wenst het BIPT de transparantie te verhogen en de consumenten zo in staat te stellen om met meer kennis van zaken keuzes te maken
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête betreffende de perceptie van de telecomconsument
Publicaties › Persbericht -
31/08/2017
2017 jaarlijkse consumentenenquête van het BIPT
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (2017)
Publicaties › Enquête -
31/08/2017
Uit de jaarlijkse consumentenenquête van het BIPT bleek dat de gebruikers eerder tevreden waren over de aangeboden dienstverlening en prijzen. De consumenten vonden het niet altijd gemakkelijk om diensten en prijzen te vergelijken en kenden vaak de basisrechten voor telecom niet. Opvallend was de verandering in gebruik van telecomdiensten. Zo nam het gebruik van mobiel internet en van bepaalde applicaties waarbij een telefonie- en/of berichtendiensten via internet kunnen worden gebruikt, sterk toe.De tariefvergelijker van het BIPT werd positief onthaald alsook de verwittiging via sms bij het bereiken van het mobiele tariefplafond.
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn impactanalyse betreffende de regels voor bescherming van de consument
Publicaties › Persbericht -
10/08/2017
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn impactanalyse betreffende de regels voor bescherming van de consument
Vorige pagina
1
2
3
4
...
13
14
15
16
(pagination.current)
17
18
19
Volgende pagina »
Naar boven