Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 337 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Impact van de lancering van de vierde operator op de positie van België in de internationale prijsvergelijking
Publicaties › Persbericht -
19/12/2024
De introductie van de vierde operator op de Belgische telecommarkt zorgt voor een opvallende verschuiving in de internationale prijsvergelijking, zoals blijkt uit een simulatie gebaseerd op de meest recente internationale prijzenstudie van het BIPT.
BIPT publiceert zijn vergelijkende internationale prijzenstudie voor 2024
Publicaties › Persbericht -
19/12/2024
Het BIPT publiceert zijn jaarlijkse studie waarin de prijzen van telecomdiensten in België worden vergeleken met die van de buurlanden.
Mededeling van 17 december 2024 betreffende de vergelijkende studie van de prijzen voor telecommunicatiediensten in België en in de buurlanden [Tarieven van oktober 2024]
Publicaties › Mededeling -
19/12/2024
Het doel van deze studie is na te gaan hoe het prijsniveau van telecomproducten voor residentiële gebruikers op de Belgische markt zich verhoudt tot de prijzen van gelijkaardige producten in de ons omringende landen.
Het BIPT publiceert een update van de resultaten van zijn mobiele studie volgend op de marktontwikkelingen
Publicaties › Persbericht -
11/12/2024
Naar aanleiding van de lancering van de aanbiedingen van de vierde operator, heeft het BIPT de resultaten van zijn recente publicatie geüpdatet om de consumenten in alle transparantie in te lichten.
Het BIPT stelt een bijzonder dynamische en reactieve mobiele markt vast
Publicaties › Persbericht -
02/12/2024
Uit de nieuwe prijzenstudie van het BIPT over de mobiele telecommunicatiediensten in België blijkt dat door te vergelijken via www.bestetarief.be er jaarlijks tot € 312 bespaard kan worden.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor mobiele diensten in België [tarieven gehanteerd in Q4 2024]
Publicaties › Mededeling -
02/12/2024
Om de consument een duidelijker inzicht te geven in een dynamische markt waar de aanbiedingen snel veranderen, voert het BIPT elk jaar een nationale prijsvergelijking uit.
Slimme telecomgebruikers kunnen heel wat besparen op jaarbasis
Publicaties › Persbericht -
28/10/2024
Consumenten die op zoek zijn naar een aantrekkelijk geprijsde kwalitatieve oplossing hebben baat bij het vergelijken van aanbiedingen en zouden kunnen overwegen om voor verschillende operatoren te kiezen voor de vaste en mobiele behoeften (“gemengde oplossing”).
Mededeling van 22 oktober 2024 over de vergelijking van de tarieven van de vaste diensten en van de convergente bundels op de particuliere markt [tarieven toegepast in het 3e kwartaal 2024]
Publicaties › Mededeling -
28/10/2024
Om de doorsneegebruiker te helpen aanbiedingen te vergelijken, voert het BIPT elk jaar een nationale prijsvergelijking uit.
De prijs van de non-prior postzegel stijgt op 1 januari 2025 naar 1,53 euro, de priorzegel naar 2,37 euro
Publicaties › Persbericht -
25/10/2024
Voor 2025 vraagt bpost een maximale prijsverhoging van 6,06%, voor producten aangeboden aan particulieren en kleine professionelen.
Postale markt opnieuw in volle groei anno 2023
Publicaties › Persbericht -
01/10/2024
Postale markt opnieuw in volle groei anno 2023
1
(pagination.current)
2
3
4
Volgende pagina »
Naar boven