Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 340 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Het BIPT publiceert een update van de resultaten van zijn mobiele studie volgend op de marktontwikkelingen
Publicaties › Persbericht -
11/12/2024
Naar aanleiding van de lancering van de aanbiedingen van de vierde operator, heeft het BIPT de resultaten van zijn recente publicatie geüpdatet om de consumenten in alle transparantie in te lichten.
Het BIPT stelt een bijzonder dynamische en reactieve mobiele markt vast
Publicaties › Persbericht -
02/12/2024
Uit de nieuwe prijzenstudie van het BIPT over de mobiele telecommunicatiediensten in België blijkt dat door te vergelijken via www.bestetarief.be er jaarlijks tot € 312 bespaard kan worden.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor mobiele diensten in België [tarieven gehanteerd in Q4 2024]
Publicaties › Mededeling -
02/12/2024
Om de consument een duidelijker inzicht te geven in een dynamische markt waar de aanbiedingen snel veranderen, voert het BIPT elk jaar een nationale prijsvergelijking uit.
Slimme telecomgebruikers kunnen heel wat besparen op jaarbasis
Publicaties › Persbericht -
28/10/2024
Consumenten die op zoek zijn naar een aantrekkelijk geprijsde kwalitatieve oplossing hebben baat bij het vergelijken van aanbiedingen en zouden kunnen overwegen om voor verschillende operatoren te kiezen voor de vaste en mobiele behoeften (“gemengde oplossing”).
Mededeling van 22 oktober 2024 over de vergelijking van de tarieven van de vaste diensten en van de convergente bundels op de particuliere markt [tarieven toegepast in het 3e kwartaal 2024]
Publicaties › Mededeling -
28/10/2024
Om de doorsneegebruiker te helpen aanbiedingen te vergelijken, voert het BIPT elk jaar een nationale prijsvergelijking uit.
De prijs van de non-prior postzegel stijgt op 1 januari 2025 naar 1,53 euro, de priorzegel naar 2,37 euro
Publicaties › Persbericht -
25/10/2024
Voor 2025 vraagt bpost een maximale prijsverhoging van 6,06%, voor producten aangeboden aan particulieren en kleine professionelen.
Postale markt opnieuw in volle groei anno 2023
Publicaties › Persbericht -
01/10/2024
Postale markt opnieuw in volle groei anno 2023
Proximus/Fiberklaar en Telenet/Wyre beogen samen te werken voor de uitrol van glasvezel in Vlaanderen
Publicaties › Persbericht -
26/07/2024
Proximus en Telenet hebben aangekondigd dat ze een ontwerpovereenkomst gesloten hebben met als doel samen te werken voor de uitrol van glasvezelnetwerken (“Fiber-to-the-Home” of FTTH) in een deel van Vlaanderen.
Mededeling over het verslag over het toezicht op netneutraliteit in België (periode 1 mei 2023 – 30 april 2024)
Publicaties › Mededeling -
28/06/2024
In dit achtste jaarlijks verslag beschrijft het BIPT alle activiteiten die het in de periode van 1 mei 2023 tot en met 30 april 2024 heeft ondernomen in het kader van netneutraliteit.
De uitrol van 5G bereikt 95% van de Belgische huishoudens
Publicaties › Persbericht -
28/06/2024
Met de gefaseerde uitrol van 5G geniet inmiddels 95% van de huishoudens van 5G-buitendekking en 76% is binnenshuis gedekt.
1
(pagination.current)
2
3
4
Volgende pagina »
Naar boven