Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Voorwaarden vrije keuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2023 - Mobiele
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
5G
Faq
Klachten
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 349 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Jaarlijkse besparing van meer dan € 300 dankzij de vergelijking van telecomtarieven van vaste aanbiedingen
Publicaties › Persbericht -
28/11/2023
Dat is de boodschap van de laatste nationale vergelijkende studie over de prijzen van de vaste en convergente telecommunicatieaanbiedingen van het BIPT.
Mededeling van 27 november 2023 betreffende de vergelijking van de tarieven van de vaste diensten en van de convergente bundels op de Belgische particuliere markt [tarieven toegepast in het 4e kwartaal 2023]
Publicaties › Mededeling -
28/11/2023
Het BIPT maakt elk jaar een nationale prijsvergelijking. Deze studie gaat uit van de vraag, dat wil zeggen de behoeften waarin de verschillende types van gebruikers van telecomdiensten moeten voorzien.
Inflatie zette rem op groei postale markt anno 2022
Publicaties › Persbericht -
23/11/2023
Het volume brievenpost is voor het eerst op jaarbasis onder de grens van 100 items per inwoner gezakt.
Mededeling van 21 november 2023 betreffende het observatorium van de markt voor postactiviteiten in België voor 2022
Publicaties › Mededeling -
23/11/2023
De indicatoren die in dit observatorium worden weergegeven hebben als doel de structuur van de markt voor alle belanghebbenden van de postsector weer te geven (afzenders, bestemmelingen, operatoren, diverse tussenpersonen, enz.).
Het BIPT opent de markt voor modems
Publicaties › Persbericht -
11/10/2023
Gebruikers zijn niet langer verplicht de modem/router af te nemen bij hun operator bij het afsluiten van hun internetabonnement.
Prijs non-prior postzegel stijgt naar 1,46 euro op 1 januari
Publicaties › Persbericht -
06/10/2023
Voor 2024 vraagt bpost een maximale prijsverhoging van 7,24%, voor producten -zowel nationale als internationale standaardbrieven en -pakjes- gericht op particulieren en kleine professionelen.
Jaarlijkse besparingen tot € 120 vergeleken met wat men minimaal zou betalen bij een historische operator dankzij de vergelijking van de tarieven voor mobiele diensten
Publicaties › Persbericht -
06/10/2023
In zijn meest recente studie op basis van zijn prijsvergelijker bestetarief.be wijst het BIPT op de consumentvriendelijke ontwikkelingen die de afgelopen twaalf maanden op de mobiele markt zijn waargenomen, met onder andere aanzienlijke verhogingen van het datavolume en het verschijnen van nieuwe formules.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor mobiele diensten in België [tarieven gehanteerd in Q3 2023]
Publicaties › Mededeling -
06/10/2023
Door de veranderende aard van de mobiele aanbiedingen van de operatoren zouden consumenten er nochtans goed aan doen om regelmatig opnieuw te vergelijken om er zeker van te zijn dat ze geen nieuwe oplossingen mislopen die voordeliger zijn dan hun meest recente keuze.
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn 2023 enquête over de perceptie van de elektronische-communicatiemarkt door de consument
Publicaties › Persbericht -
04/10/2023
In een context van inflatie is het logisch dat de tevredenheid over de tarieven van de communicatieoperatoren afneemt.
Mededeling van 2 oktober 2023 over de resultaten van een enquête met betrekking tot de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische-communicatiemarkt
Publicaties › Mededeling -
04/10/2023
Sinds 2012 laat het BIPT een uitgebreide enquête uitvoeren over de perceptie die de consument heeft van de werking van de elektronische-communicatiemarkt in België. Aan de hand van de enquête kan worden nagegaan hoe geïnformeerd de consument is en welke impact de maatregelen hebben die werden genomen om de elektronische-communicatiemarkt te reguleren. Er wordt jaarlijks verslag uitgebracht over de enquête.
Vorige pagina
1
2
3
4
(pagination.current)
5
6
7
Volgende pagina »
Naar boven