Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 351 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Kaap van 5 miljoen vaste internet breedbandlijnen bereikt
Publicaties › Persbericht -
14/06/2023
Belgen verbruiken steeds meer data via het vaste netwerk, gemiddeld 251 GB/maand, en maken hiervoor in stijgende mate gebruik van een vaste breedbandlijn.
Jaarverslag 2022
Publicaties › Jaarverslag -
31/05/2023
In het jaarverslag 2022 maakt het BIPT de balans op van het afgelopen jaar.
Het Marktenhof bevestigt de bevoegdheid van het BIPT op het vlak van beveiligingsmaatregelen voor netwerken
Publicaties › Persbericht -
23/05/2023
Veiligheid van de elektronische-communicatienetwerken en -diensten: het BIPT kan in dat kader eisen dat een in gebreke blijvende operator gepaste maatregelen neemt en ook boetes opleggen.
Ondanks slechte Europese score blijven de kwaliteit en de dekking van vast en mobiel breedband internet goed in België
Publicaties › Persbericht -
15/03/2023
Over het algemeen is het nog steeds goed tot zeer goed gesteld met zowel de vaste als de mobiele netwerkdekking in België.
Kwalitatieve studie van het BIPT van 21 februari 2023 betreffende de vaste en mobiele breedbandnetwerken in België
Publicaties › Mededeling -
15/03/2023
De conclusie luidt dat het ondanks de slechte Europese score nog steeds goed tot zeer goed gesteld is met zowel de vaste als de mobiele netwerkdekking in België.
Mededeling van 3 maart 2023 betreffende het tijdelijke gebruik van het korte sms-nummer 1212 ter ondersteuning van de humanitaire hulp aan Syrië en Turkije
Publicaties › Mededeling -
03/03/2023
Op 1 maart 2023 heeft het BIPT vanwege Telenet Group NV een verzoek ontvangen om het nummer 1212 te gebruiken om per SMS giften te kunnen maken met als doel geld in te zamelen ten voordele van het Consortium 12-12.
BIPT publiceert nieuwe kwaliteitscijfers van onze mobiele netwerken, inclusief deze in treinen
Publicaties › Persbericht -
15/02/2023
Het dataportaal van het BIPT is up-to-date gebracht met recente info betreffende de kwaliteit van de Belgische mobiele netwerken.
Werkplan 2023
Publicaties › Werkplan -
08/02/2023
In het jaarlijkse werkplan worden de strategische doelstellingen uit het Strategisch Plan vertaald naar operationele doelstellingen met behulp van fiches die per strategische as de strategische doelstelling invulling geven.
Mededeling met betrekking tot de monitoring van de universele dienst op telecommunicatiegebied 2022
Publicaties › Mededeling -
02/01/2023
Conform artikel 103 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, oefent het BIPT controle uit op de universeledienstverlening en legt het een jaarverslag voor aan de minister betreffende eventuele aanpassingen aan de universeledienstverplichtingen.
Richtlijnen voor het programmeren van VHF-marifoon apparatuur
Publicaties › Mededeling -
23/12/2022
Deze mededeling moet de installateur en/of handelaar in staat stellen om de VHF-marifoons correct in te stellen voor gebruik na de implementatie van de VDES.
Vorige pagina
1
2
3
4
5
6
(pagination.current)
7
8
9
Volgende pagina »
Naar boven