Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2025 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 349 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
België presteert uitstekend qua connectiviteit, maar verdere glasvezeluitrol en dekking van minderbevolkte gebieden blijven essentieel
Publicaties › Persbericht -
18/06/2025
Belgium 2025 Digital Decade Country Report: Belgium's performance towards the Digital Decade targets and objectives.
Mobiele markt in ontwikkeling
Publicaties › Persbericht -
02/06/2025
Uit de nieuwe prijsstudie van BIPT over mobiele diensten in België blijkt dat jaarlijkse besparingen mogelijk zijn door regelmatig de aanbiedingen te vergelijken op www.bestetarief.be en door voor een resoluut proactief gedrag te kiezen.
Resultaten van de vergelijking van de tarieven voor mobiele diensten in België [tarieven gehanteerd in Q2 2025]
Publicaties › Mededeling -
02/06/2025
Om de consument een duidelijker inzicht te geven in een dynamische markt waar de aanbiedingen snel veranderen, voert het BIPT elk jaar een nationale prijsvergelijking uit.
Jaarverslag 2024
Publicaties › Jaarverslag -
28/05/2025
In het jaarverslag 2024 maakt het BIPT de balans op van het afgelopen jaar.
Besluit van de Raad van het BIPT van 20 mei 2025 betreffende de erkenning van de BV "Vaarschool" als maritieme opleidingsinstelling voor bedieningscertificaten van de 4de categorie « SRC »
Publicaties › Besluit -
26/05/2025
"Vaarschool BV" wordt erkend als opleidingscentrum voor SRC-bedieningscertificaten.
Jaarverslag DSA 2024
Publicaties › Jaarverslag -
16/05/2025
Het BIPT, als digitaledienstencoördinator in België, publiceert het eerste jaarlijkse activiteitenverslag over de toepassing in België van de Digital Services Act (DSA), die op 17 februari 2024 in werking is getreden.
Mededeling van 14 april 2025 betreffende de minimale technische specificaties voor indoor antennesystemen
Publicaties › Mededeling -
22/04/2025
De dekkingsverplichtingen die opgelegd worden aan de mobiele operatoren betreffen enkel de dekking buitenshuis. Tot op heden werden nooit dekkingsverplichtingen binnenshuis opgelegd. Dit zal ook in de toekomst niet veranderen.
Werkplan 2025
Publicaties › Werkplan -
31/01/2025
In het jaarlijkse werkplan worden de strategische doelstellingen uit het Strategisch Plan vertaald naar operationele doelstellingen met behulp van fiches die per strategische as de strategische doelstelling invulling geven.
Impact van de lancering van de vierde operator op de positie van België in de internationale prijsvergelijking
Publicaties › Persbericht -
19/12/2024
De introductie van de vierde operator op de Belgische telecommarkt zorgt voor een opvallende verschuiving in de internationale prijsvergelijking, zoals blijkt uit een simulatie gebaseerd op de meest recente internationale prijzenstudie van het BIPT.
BIPT publiceert zijn vergelijkende internationale prijzenstudie voor 2024
Publicaties › Persbericht -
19/12/2024
Het BIPT publiceert zijn jaarlijkse studie waarin de prijzen van telecomdiensten in België worden vergeleken met die van de buurlanden.
1
(pagination.current)
2
3
4
Volgende pagina »
Naar boven