Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Digitale diensten (DSA)
Digitale diensten (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 113 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Mededeling van 13 november 2018 met betrekking tot de communicatie aan boord van zeeschepen in de UHF-band
Publicaties › Mededeling -
21/11/2018
Deze mededeling betreft een actualisatie van de mededeling van de Raad van het BIPT van 24 januari 2017. Het BIPT raadt aan om in de toekomst enkel nog digitale apparatuur aan te schaffen dit om storingen te vermijden.
Studie van 12 september 2018 betreffende de impact van de Brusselse stralingsnormen op de uitrol van de mobiele netwerken
Publicaties › Mededeling -
22/10/2018
Deze impactstudie geeft een antwoord op de vragen van de minister van Telecom en van de Brusselse minister van Milieu.
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2018)
Publicaties › Enquête -
06/09/2018
Enquête over de perceptie door consumenten van de Belgische elektronische communicatie-markt (2018)
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (2017)
Publicaties › Enquête -
31/08/2017
Uit de jaarlijkse consumentenenquête van het BIPT bleek dat de gebruikers eerder tevreden waren over de aangeboden dienstverlening en prijzen. De consumenten vonden het niet altijd gemakkelijk om diensten en prijzen te vergelijken en kenden vaak de basisrechten voor telecom niet. Opvallend was de verandering in gebruik van telecomdiensten. Zo nam het gebruik van mobiel internet en van bepaalde applicaties waarbij een telefonie- en/of berichtendiensten via internet kunnen worden gebruikt, sterk toe.De tariefvergelijker van het BIPT werd positief onthaald alsook de verwittiging via sms bij het bereiken van het mobiele tariefplafond.
Raadpleging 2017 betreffende het ontwerp van koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 18 december 2009 betreffende de private radiocommunicatie en de gebruiksrechten voor vaste netten en netten met gedeelde middelen
Publicaties › Raadpleging -
17/05/2017
Antwoordtermijn: tot 17 juni 2017. Wijze om te antwoorden: consultation.sg@bipt.be (betreft: CONSULT-2017-B1). Aanspreekpunt: Philippe Appeldoorn (02 226 88 51).
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (Augustus 2016)
Publicaties › Enquête -
31/08/2016
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête over de manier waarop de gebruikers de Belgische elektronische-communicatiemarkt zien. Ook al ondervinden de consumenten enkele problemen in verband met de dienstkwaliteit, zijn ze eerder tevreden. De barometer van de dienstkwaliteit die het BIPT weldra zal publiceren op zijn website, zal het mogelijk maken om de kwaliteit van de dienstverlening van de operatoren beter te kennen.
Vergelijkende studie betreffende het prijsniveau van telecomproducten voor zakelijke gebruikers in België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk [tarieven februari/maart 2016]
Publicaties › Statistieken -
14/07/2016
Net zoals in 2014 en 2015 werd de studie gerealiseerd door de Teligen-afdeling van Strategy Analytics Ltd. Het rapport schetst een beeld van het prijsniveau van telecommunicatiediensten voor zelfstandigen en kleine en middelgrote ondernemingen in België in vergelijking met Frankrijk, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De studie maakt gebruik van een korvenmethode om de telecommunicatiekosten van acht bedrijfstypes, waarvoor het gebruiksniveau van verschillende telecommunicatiediensten werd bepaald, met elkaar te vergelijken. De analyse beschouwt de kosten in het geval diensten afzonderlijk worden aangekocht om aan de telecommunicatievereisten van het bedrijf te voldoen, alsook de kosten voor multiplayaanbiedingen.
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (oktober 2015)
Publicaties › Mededeling -
28/10/2015
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (oktober 2015)
Controlerapport van de mobiele netwerken
Publicaties › Jaarverslag -
15/07/2015
Controlerapport van de mobiele netwerken
Nationale vergelijking van de tarieven voor telecommunicatiediensten in België [Tarieven toegepast op 09 februari 2015]
Publicaties › Mededeling -
07/05/2015
Voor het derde opeenvolgende jaar publiceert het BIPT een nationale prijsvergelijking. In totaal zijn er niet minder dan 252 tariefplannen op de Belgische particuliere markt onderzocht, zodat de consumenten in volle transparantie de telecommunicatieproducten op de Belgische particuliere markt kunnen vergelijken via 20 vooraf vastgelegde gebruikspatronen. Dit jaar maakt de studie het mogelijk de resultaten te zien met en zonder effect van promoties. De diensten die onderzocht zijn, zijn vaste telefonie, mobiele telefonie (prepaid en postpaid), vast internet en vaste triple play.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
7
8
9
10
(pagination.current)
11
12
Volgende pagina »
Naar boven