Brussel,  21 februari 2017 - Uit een kwalitatieve studie van het BIPT blijkt dat brievenpost inmiddels in verregaande mate gefunctionaliseerd is, waardoor de emotionele waarde van postzendingen is overgenomen door pakjes.  Voorts hechten postgebruikers belang aan een fijnmazig, zorgvuldig...

>Meer lezen ...
België behoudt veelal een gemiddelde prijsniveau ten opzichte van de buurlanden

Brussel, 13 december  2016 – Het BIPT publiceerde vandaag een vergelijkende studie van de residentiële prijzen van telecomproducten in België en in onze buurlanden (Nederland, Frankrijk,  Duitsland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk). België behoudt veelal een gemiddelde...

>Meer lezen ...
Persbericht Postobservatorium BIPT 2015

Belangrijke trends: verdere daling van de brievenpost en toename van pakketten en expressdiensten; per capita wordt er gemiddeld elke maand een pakket verzonden Brussel 6 december 2016 – Sinds het begin van 2012 houdt het BIPT een observatorium van de markt voor postactiviteiten in België...

>Meer lezen ...

Brussel,  3 november 2016 – Op 1 december 2015 wijzigde Scarlet zijn tarieven. Sommige prijzen werden verlaagd, andere prijzen werden verhoogd en ook kortingen werden geschrapt. Scarlet kondigde dit enkel aan door op de tweede bladzijde van de facturen te spreken van een “vereenvoudiging”...

>Meer lezen ...
Het BIPT publiceert een kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten

Brussel, 13 oktober 2016 - Het BIPT publiceert een kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten. Het programma, dat vandaag online is gezet, bestaat uit verschillende indicatoren die betrekking hebben op de prestaties van de verschillende operatoren. Via de publicatie van deze kwaliteitsbarometer...

>Meer lezen ...
Het BIPT vraagt dat bpost tegemoet komt aan de gebrekkige naleving van de verzendingstermijnen

Brussel, 10 oktober 2016 – Uit het jaarlijks nazicht door het BIPT van de naleving van de verzendingstermijnen door bpost blijkt dat de wettelijke kwaliteitsnorm voor de uitreiking van binnenlandse prioritaire stukpost briefwisseling niet is nageleefd in 2015. Ook de resultaten van de verzendingstermijnen...

>Meer lezen ...
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête betreffende de perceptie van de telecomconsument

Brussel, 31 augustus 2016 -Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête over de manier waarop de gebruikers de Belgische elektronische-communicatiemarkt zien. Ook al ondervinden de consumenten enkele problemen in verband met de dienstkwaliteit, zijn ze eerder tevreden. De barometer...

>Meer lezen ...
Het BIPT legt een verlaging van de afgiftetarieven op  voor de vaste netwerken in België

Brussel, 30 augustus 2016 - Na een strikt proces en rekening houdend met de Europese aanbevelingen heeft het BIPT een besluit aangenomen om de afgiftetarieven op de vaste netwerken te verlagen. Op basis van de resultaten van een nieuw kostenmodel legt het BIPT aan de operatoren van vaste telefonie een...

>Meer lezen ...

Brussel, 15 juli 2016 – Skype heeft zich niet willen aanmelden als aanbieder van elektronische-communicatiediensten voor de dienst SkypeOut bij het BIPT. Daarmee pleegt het een inbreuk op de wet. Doordat Skype zich niet aanmeldt als operator ontsnapt het aan de verplichtingen van de wetgeving...

>Meer lezen ...

Brussel,  14 juli 2016 – Het BIPT publiceert voor de derde maal een studie waarin de prijzen van telecomproducten op de zakelijke markt in België vergeleken worden met de prijzen in onze buurlanden (Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland). De telecommunicatiekosten...

>Meer lezen ...